به گزارش ایمینو، این کارشناس روز گذشته در نشست آموزشی که در ایمینو داشت، عنوان کرد: دلیل شکست بسیاری از کسبوکارها این است که در شرایط ناپایداری حرکت میکنند و برخی از آنها تنها در یک بعد از توانایی که دارند، تمرکز کردهاند.
او با اشاره به شرکتهای موفق و ناموفق جهانی افزود: امروز اکوسیستم استارتاپی به ما میگوید که رمز موفقیت یک کسب و کار پرزنت کردن عالی افراد و حرفهشان است. زیرا مهمترین اصل برای بازاریابی، فروش و جذب تقاضا برای محصول یا خدمات پرزنت کردن است.
این کارشناس با تاکید بر اینکه استارتاپها تلاش داشته باشند تا از توانایی همه جانبه خود در معرفی کسبو کارشان استفاده کنند، مطرح کرد: برای اینکه حیات یک استارتاپ با خطر روبهرو نشود بهتر است از همان ابتدای شکلگیری کار ریلگذاری به درستی انجام شود تا به سرنوشت بسیاری از برندهای مطرح جهان که امروز دیگر در قید حیات نیستند و به فراموشی سپرده شدهاند، سهم خود را در بازار از دست ندهند.
مشاور توسعه بازار ایمینو معتقد است که با توجه به اینکه مشتریان استارتاپها از دو طیف سنتی و مدرن هستند، بهتر است استارتاپها ذات خود را متناسب با هر دو طیف تعریف کنند. از سویی استارتاپها بهتر است با بروزترین ابزارهای تبلیغاتی محصول و خدمات خود را به جامعه هدف خود معرفی و بازاریابی کنند.
دکتر محمدپور با تاکید بر استفاده سخنگوی استارتاپها از روش سخنرانی آسانسوری گفت: معرفی آسانسوری معرفی سریعی است که برای مخاطبان و مشتریان نمای کلی از یک ایده، محصول و خدمات بیان میشود و در صورت نیاز میتوان با توجه به اطلاعاتی که داده میشود، زودتر به راهکار مشکل پروژه دست پیدا کرد.