X
   
 
    • ساخت و تولید قطعات برای بومی سازی

      چالش شماره 5 - مس سونگون
      مجتمع مس سونگون، در زمینه تحقیقات، تبدیل دانش فنی و تولید قطعات یدکی مورد نیاز فرآیند تولید (بومی سازی) اعلام نیاز کرده است. داخلی‌سازی تجهیزات و قطعات وارداتی جز استراتژی شرکت ملی صنایع مس ایران بوده و مجتمع مس سونگون نیز تلاش می‌کند با شناسایی سازندگان مختلف و همکاری با آنها، ضمن کمک به ارتقای توان ساخت داخل در جهت تحقق استراتژی شرکت گام بردارد.

      *عنوان چالش1: تحقیقات، تبدیل دانش فنی، ساخت و تولید قطعات یدکی مورد نیاز تولید(بومی سازی).

      *شرح نیاز: هدف از انجام این پروژه، تحقیقات، تبدیل دانش فنی ساخت و تولید قطعات یدکی مورد نیاز فرایند تولید (بومی سازی) است. داخلی سازی تجهیزات و قطعات وارداتی جز استراتژی شرکت ملی صنایع مس ایران بوده و مجتمع مس سونگون نیز تلاش می‌کند با شناسایی سازندگان مختلف به همکاری با آن‌ها، ضمن کمک به ارتقای توان ساخت داخل، در جهت تحقق استراتژی شرکت گام بردارد. در همین راستا مجتمع مس سونگون برنامه ریزی نموده است تا برای ساخت و تولید تجهیزات و قطعات مورد استفاده خود که نیاز به پژوهش و تدوین دانش فنی دارند، از توان و دانش فنی دانشگاه‌ها، و مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شود.

      *سطح الویت: مشخص نیست.

      *راه حل و پیشنهاد(سوابق مطالعاتی): داده ای وجود ندارد.

      *میزان هزینه برآورد شده برای اجرا: در خصوص هزینه ها، بسته به حجم شرح خدمات ارائه شده توسط پیشنهاد دهنده پروپوزال، جای بحث و بررسی کارشناسی خواهد داشت.

    • چالش ها
      • با ما همراه باشید