شروع به کار
آنها وب سایتی را ایجاد کردند که محل اقامت کوتاه مدت، همراه با یک صبحانه را ارئه می داد. این کار فرصت ایجاد شبکه ای بزرگ برای کسانی بود که گاها قادر به رزرو هتل با استانداردهای خوب موجود در بازار نبودند، سایت Airbedandbreakfast.com رسماً در 11 آگوست 2008 راه اندازی شد. فعالیت این سایت ابتدا از آمریکا بود و بعدها به خارج از ایالات متحده رسید. نخستین شعبه آن ها در خارج از امریکا در شهر بندری هامبورگ آلمان بود که همواره از گردشگران و مخاطبان زیادی برخوردار است. بعدها لندن و پاریس و مسکو و سائوپائولو و کپنهاک نیز به آن افزوده شده و امروز به 192 کشور دنیا و در هزاران شهر توسعه یافته است. این سایت دارای اپلیکیشن های مختلف موبایلی است که ترافیک قابل ملاحظه ای را برای سایت اصلی به ارمغان آورده است. این سایت کمک کرده است تا مسافران و گردشگران، به دلیل اقامت در محل های اقامتی دوست داشتنی، راحت و جذاب که معمولا با حضور صاحب محل نیز همراه می شود، موقعیت های دوستانه و زمان خوبی را به صورت خصوصی و با هزینه کم تر نسبت به هتل ها در مکان های شلوغ، در اختیار داشته باشند و مدت اقامت بیش تری را در محل اقامت انتخاب شده در شهر مورد نظر، تجربه کنند.
دستاوردها
تحقیقی که توسط موسسه A&HR صورت گرفته نشان داد که در فاصله زمانی جون 2011 تا می 2012 میلادی، این سایت توانسته است 56 میلیون دلار به اقتصاد سانفرانسیسکو کمک کند و بیش از 80 درصد این مبلغ صرف پول هایی شده است که مخاطبان این سایت در شهرهای محل اقامت خرج کرده اند و حتی سبب افزایش میزان اقامت متوسط گردشگران در این شهر از 3.5 روز به 5.5 روز شده است که قابل تامل می باشد.
Airbnb از زمان تأسیس در آگوست 2008 تا اکتبر 2013 ، توانست به 9،000،000 مهمان خدمات ارائه دهد. در سال 2013 نیز تقریباً 250،000 املاک به آن اضافه شد.
در جولای 2014، Airbnb تغییراتی در طراحی سایت و برنامه تلفن همراه خود ایجاد کرد و از و لوگوی جدید خود رو نمایی نمود. این لوگو که Bélo نامیده می شود ، به عنوان نمادی از "تعلق خاطر" در نظر گرفته شده است و از چهار عنصر تشکیل شده است: راس این لوگو نمایانگر مردم است، نماد مکان، که نشان دهنده مکان (اقامت) است، حالت قلب که نماد عشق و نماد حرف "A "برای نام شرکت است. در آوریل 2015 Airbnb در کوبا گسترش یافت و این شرکت به عنوان یکی از اولین شرکت های بزرگ آمریکایی معرفی شد.
سنگ اندازی رقیبان
در تابستان 2016 ، به درخواست سه عضو سنای ایالات متحده، کمیسیون تجارت فدرال تحقیق در مورد تأثیر Airbnb بر هزینه های مسکن را آغاز کرد. در اکتبر 2016 ، اندرو کوومو ، فرماندار نیویورک ، لایحه ای را برای جریمه کردن Airbnb به دلیل نقض قوانین مسکن امضا کرد. به گزارش نیویورک تایمز این اتفاق طرح و نقشه ای بوده که انجمن هتلداری در اوایل سال 2016 برای خنثی کردن Airbnb آغاز کرده".
در سال 2017 این شرکت پا را فراتر گذاشته و سرویس سفرهایAirbnb خود را نیز ارائه داد که شامل فعالیتهای توریستی نیز میشود. این خدمات شامل سه قسمت است: تجارب دیگر مسافران، مکانهای دیدنی، محلهای اقامت و خدمات پرواز.
Airbnb اعلام کرد که رزرو خدمات این شرکت از سال 2016 تا 2017 بیش از 2 هزار درصد رشد داشته و بخش “تجربهها” نیز رشد 500 درصدی داشته است. این شرکت طی در نیمه دوم 2016 قابلیتهای جدیدی نیز به سرویس خود اضافه کرد، مانند پرداخت رزرو اجارهها به صورت اقساط، رزرو رستورانها، پرداخط اقساط سفرهای گروهی و شرایط جدید مهمانها با وضعیت خاص. تمام این امکانات افراد بیشتری را به استفاده از خدمات این سرویس تشویق کرد که این رشد، برای شرکت بسیار حیاتی بود زیرا تصمیم به تبدیل شدن به یک شرکت عمومی را داشت.Airbnb پس از 200 میلیون دلار سود در سال 2018، در سال 2019 مبلغ 322 میلیون دلار ضرر را تجربه کرد.
با جهانی شدن بیماری کرونا، صنعت توریسم با چالش های اساسی مواجه شده است. این بیماری اپیدمیک، تاثیر زیادی روی گردشگری و شرکتهای مرتبط با آن گذاشته و Airbnb ،این استارتاپ بزرگ آمریکایی هم از این قاعده مستثنی نیست.
مدیران این مجموعه برنامه ریزی کرده بودند تا در 3 ماه اول سالِ جدید بتوانند درآمدشان را تا 25% افزایش دهند.اما به نظر میرسد که در این برنامه ریزی ها، شیوع کرونا و تاثیر آن روی سفرهای بین الملی پیش بینی نشده بود.
Airbnb به دلیل وضعیت فعلی و همه گیری جهانی ویروس کرونا، در سایت خود اعلام کرده که خدمات لغو رزرو را بدون پرداخت غرامت برای تمامی مناطق ارائه میدهد.