X
   
 
    • Byte dance ؛ گران قیمت ترین استارتاپ جهان

      در سال 2006، یمینگ به عنوان پنجمین کارمند و اولین مهندس در یک سایت مسافرتی به نام Kuxun انتخاب شد. بعدها به مدیر فنی مجموعه ارتقا یافت. در سال 2008، به شرکت مایکروسافت پیوست ولی نتوانست با قوانین دشوار مایکروسافت کناربیاید، بنابراین مایکروسافت را ترک کرد و به Fanfou(یک شرکت تویتری چینی) پیوست. در سال 2009 Fanfou به دلیل بدهی ورشکست شد و در همان سال یمینگ اولین استارتاپ خود fang99.com که یک پورتال جستجوی املاک و مستغلات بود را راه اندازی کرد. در همین حال، استفاده از تلفن¬های هوشمند در حال گسترش بود و ییمینگ به خوبی می¬توانست فرصتی را که در آن زمینه وجود دارد ببیند¬، همین امر باعث شد تا fang99.com را ترک کند و ByteDance را در سال 2012 راه¬اندازی کند.

      رشد بایت دنس

      بایت دنس، اولین برنامه خبری خود را در آگوست 2012 معرفی کرد. این پلتفرم می‌توانست مطالبی که کاربران خوانده یا در مورد آن جست‌وجو کرده‌اند را دریافته و بر اساس آن اطلاعات، مطالب یا مقالات مرتبط را برای کاربر عرضه کند.


      به گزارش ایمینو، هرچقدر که کاربران بیشتر از برنامه استفاده می‌کردند، تجربه هوش مصنوعی برنامه هم بالا می‌رفت و بالطبع کاربران نیز راضی‌تر مانده و زمان بیشتری در برنامه صرف می‌کردند. اواسط سال 2014، آمار کاربران روزانه این برنامه به بیش از 13 میلیون نفر رسید Sequoia .در این زمان بود که به پشتیبانی از این شرکت، 100 میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری کرد.

      ژانگ در سال 2012 فهمید این بود که کاربران چینی موبایل تلاش می‌کنند در داخل بسیاری از برنامه‌ها، اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند و در این زمینه کمبود وجود دارد. یکی از دلایل این کمبود، قوانین سختگیرانه نظارتی روی اطلاعات اینترنتی است. این شرکت بارها از سوی مقامات چینی به دلیل بی‌اعتنایی به قوانین کشور در مورد فیلترینگ خبرها، مواخذه شده است. اما ژانگ بازهم از تلاش برای در دسترس قرار دادن اطلاعات مورد علاقه کاربران دست نکشید. شبیه‌ترین شرکت آمریکایی به بایتدنس را می‌توان فیس بوک و news feed دانست.


      تبدیل شدن به غول اینترنتی

      نکته جالبی که وجود دارد این است که ژانگ هیچ کمکی از سوی دو شرکت بزرگ و مطرح چین مانند علی بابا و تنسنت دریافت نکرد. داستان تبدیل شدن بایتدنس به یک غول اینترنتی، از وبسایت خبری Jinri Toutiao شروع شد، ولی مدیریت خوب، خرید و فروش‌های هوشمندانه و استراتژیک توانست بایتدنس را به یک شرکت موفق فعال در زمینه ویدئوهای موبایلی تبدیل کرده و آن را در چین یکه تاز کند. دستاورد بایتدنس، جمع آوری صدها میلیون کاربر است و این شرکت حالا یکی از رقیبان اصلی و خطر آفرین بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی چینی محسوب می‌شود.

      ژانگ حالا 37 ساله است و و بایت­دنس 23 درصد از کل رسانه­های دیجیتال را در نیمه اول سال 2019 از آن خود کرده است که ارزش آن معادل 7 میلیارد دلار است.

      در سطح جهانی ByteDance با غول هایی مانند فیس بوک، گوگل و اسنپ چترقابت می ­کند.


      TikTok

      هم اکنون یکی از برترین پلتفرم­های بایت­دنس، یعنی TikTok از محبوبیت بسیاری در بین کاربران سراسر دنیا برخوردار است و درآمد آن در سه ماهه آخر سال 2019 با 310 درصد افزایش به بیش از 50 میلیون دلار رسیده است.

      درآمد بایت دنس نیز از 4/7 میلیارد دلار در سال 2018 به 17 میلیارد دلار در سال 2019 رسیده است و هم اکنون بیش از 60 هزار کارمند در 126 شهر مختلف دنیا دارد.


    • محتوای عمومی
      • با ما همراه باشید