مجتبی قارونی مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت صنعت فولاد شادگان در ابتدای رویداد «زنجیره ارزش فولاد» تاثیر تحول دیجیتال در صنعت فولاد دنیا بر اساس شاخصهای کمی را تشریح کرد و از اهمیت هوش مصنوعی در پیشرفت تولید محصولات فولادی سخن گفت.
او به استراتژی شرکت فولاد شادگان در عرصه تحول دیجیتال پرداخت و عنوان کرد: حرکت به سمت دیجیتال شدن هزینههای تولید، هزینههای نگهداری و تعمیرات، هزینههای عملیات، هزینههای تبدیل و … را کاهش داده و باعث ارتقا خدمات و افزایش تیراژ تولید شده است.
در ادامه رویداد شرکت شایان صنعت فلات قاره با توانمندی تولید لیبلهای بلندمدت، شرکت پارت یار ماشین فعال در عرصه تولید قطعات ماشین آلات معادن و راه سازی، شرکت فرآیند پویان شریف با فعالیت در زمینه تصفیه، بازچرخانی و مدیریت پساب، شرکت کانی فرآوران شاهوار فعال در عرصه متالورژی، شرکت سرمایهگذاری توسعه پایدار سپهر با زمینه فعالیت سرمایهگذاری خطرپذیر و مشارکت در راهاندازی ۶ کسب و کار نوپا، شرکت تصفیه صنعتی آب شریف تصفیه فاضلاب و شیرین سازی آب، شرکت توسن افرا با ارائه خدمات در عرصه هوشمندسازی صنعتی، شرکت پارس فن آوان رادین تولیدکننده انواع پمپهای مقاوم به سایش حضور داشتند.
همچنین شرکت مهندسی بیتا طرح نوآور به نمایندگی از شرکت بینالمللی مهندسی ایران (ایریتک) آخرین دستاوردهای خود را در زمینه فولاد و معدن ارائه کرد. همچنین، فرصتها و چالشهای موجود در زنجیره ارزش صنایع معدنی و فولادی توسط دستاندرکاران این حوزه و فعالان شرکتهای دانش بنیان مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در ادامه نیز حسن پایاب سرپرست معاونت بهرهبرداری فولاد با دعوت از شرکت های دانش بنیان در راستای بومیسازی و ساخت داخل تجهیزات فولادی خواستار ارتقای جایگاه پژوهش و تحقیقات در عرصه نوآوری شد.
او بیان کرد: اروپا برای ۵ سال مبلغ ۹۵.۵ میلیارد یورو را به یک برنامه بزرگ پژوهش و نوآوری طی سالهای ۲۰۲۷-۲۰۲۱ میلادی اختصاص داده و ما هم امیدواریم سیاستگذاریها به سمت افزایش تسهیلات و مشوقها سوق پیدا کند تا بتوان گام های بزرگتری در صنعت برداشت.
هوشنگ فرجی معاون مالی و توسعه منابع انسانی شرکت ملی فولاد ایران در پایان این رویداد همرسانی از نوآوران و فناوران زنجیره ارزش فولاد خواست در راستای حمایت و تسهیلگری ایدههایشان که راه حلی برای مشکلات موجود در صنعت است را با متولیان این رویداد به اشتراک بگذارند.
رویداد همرسانی «زنجیره ارزش فولاد» با هدف توسعه بازار و تجاریسازی محصولات و خدمات شرکتهای دانش بنیان زنجیره صنعت فولاد به مدت دو روز با همکاری شرکت ملی فولاد ایران و ایمینو در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار و با استقبال چشمگیر شرکتهای دانش بنیان مواجه شد.
|