X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    • با هدف بهره‌مندی از ظرفیت های فناورانه صورت گرفت

      امضای تفاهم نامه همکاری میان فن بازار تخصصی صنایع معدنی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق

      فن بازار تخصصی صنایع معدنی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در راستای بهره‌مندی از ظرفیت های فناورانه تفاهمنامه امضا کردند.

      امضای تفاهم نامه همکاری میان فن بازار تخصصی صنایع معدنی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق

      این تفاهمنامه علمی، پژوهشی و فناورانه در راستای بهره مندی از ظرفیت های علمی و فنی اساتید، شرکت ها و واحد‌های فناورانه جهت شناسایی و رفع نیاز های فناورانه صنایع معدنی منعقد شد.

      دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با راه‌اندازی کارگاه مهندسی معکوس و ساخت قطعات صنعتی در حوزه معدن و سایر صنایع گام مهمی در جهت خودکفایی صنایع در بخش های مختلف برداشته است.

      این واحد دانشگاهی با تجهیزات تولیدی CNC و NC توانایی تولید قطعات با کیفیت مورد نیاز صنعت کشور را توسط متخصصین دانشگاهی و صنعتگران حرفه ای با مشارکت جوانان، فراهم کرده است.

      علاوه بر موارد فوق این دانشگاه با بهره‌مندی از هسته ها و واحد های فناور صنعتی مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد تهران شرق آمادگی همکاری با فن بازار تخصصی صنایع معدنی را دارا هستند.

      «ایمینو» بر این باور است که تفاهم‌نامه‌های فن بازار با شرکت‌های معدنی به نوعی حلقه اتصال میان معدن و زیست‌بوم نوآوری کشور است. همچنین می‌تواند کمک کند تا بخش سنتی کشور در حوزه معدن بتواند با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ارتباط برقرار کرده و کمک بزرگی برای حل مشکلات صنعت معدن باشد. صنایع معدنی می‌توانند مشکلات خود را به این شرکت‌ها اعلام کرده و راه‌حل‌های فناورانه به دست بیاورند.

      حمایت از شرکت های دانش بنیان موجب افزایش تولیدناخالص، کاهش خروج ارز، پرورش نخبگان معدنی و جلوگیری از خام فروشی می‌شود.

      فن‌بازار به‌معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات فناوری است. همانطور که بازار مسکن محل مبادله مسکن است و بنگاه‌های معاملات مسکن واسطه‌های اطلاعاتی و حقوقی معامله مسکن هستند، در بازار فناوری نیز فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را دارند.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.