X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    • با هدف توسعه بازار فناوری و به همت «ایمیدرو» برگزار شد

      برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری فن بازار بخش معدن در هفته دولت/ پیوند مبارک معدن، نوآوری و بازار

      نخستین نشست شورای سیاستگذاری فن بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی کشور به همت «ایمیدرو» و نقش‌آفرینی مرکز نوآوری «ایمینو» برگزار شد.
      برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری فن بازار بخش معدن در هفته دولت/ پیوند مبارک معدن، نوآوری و بازار

      نخستین نشست شورای سیاستگذاری فن بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی با حضور معاونت برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو)، مدیر شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه، مدیر توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، دبیر شبکه فن بازار ملی ایران، مدیر شرکت کیمیاگران انرژی کاسپین، کارگزار تجارت فناوری در فن بازار تخصصی معدن، نماینده اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی که وفق تفاهم نامه فن بازار اعضای شورای سیاستگذاری فن بازار معدن نیز هستند برگزار شد. در این نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر صورت گرفت و در راستای فراهم کردن زمینه‌های تجاری سازی و بازارسازی محصولات فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی صاحب‌نظران به گفت‌وگو نشستند.

      «ایمینو» با هدف توسعه محصولات نوآورانه و دانش‌بنیان از سال گذشته درصدد راه اندازی فن‌بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی کشور بود و سرانجام در این راستا تفاهمنامه ای میان معاونت علمی-پارک پرددیس ( شبکه ملی فن بازار) و ایمیدرو امضا شد. در راستای تحقق این همکاری توسعه فن‌بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی با همکاری شبکه فن بازار ملی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای جذب سرمایه در دستور کار قرار گرفت.

      در این نشست مدیران در خصوص فرصت ها و چالش های همرسانی طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته در زیست بوم، شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش ‌فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود را مطرح کردند. همچنین با توجه به اهمیت ترویج نوآوری و فناوری در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد فن‌بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی را که هفتمین فن بازار تخصصی کشور است راهگشای ارتقای بهره وری معادن و رسوخفناوری و محصولات فناورانه دانستند.

      شورای سیاستگذاری فن بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی با تصویب ایین نامه داخلی شورا و برنامه ها و دبیرخانه دایمی در ایمینو برانند تا با بسترسازی توسعه و تبادل فناوری بخش های مختلف معادن و صنایع معدنی بزرگ و سنتی کشور در حوزه معدن بتواند با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ارتباط برقرار کرده و از سویی این جریان به حل مشکلات صنعت معدن کمک کند. همچنین صنایع معدنی می‌توانند مشکلات خود را به این شرکت‌ها اعلام کرده و راه‌حل‌های فناورانه به دست بیاورند.

      گزارش تصویری :
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.