X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    • «ایمینو» در در بیست و دومین نشست سراسری فن بازارهای کشور حضور یافت

      ضرورت نقش آفرینی فن بازارها و بروکرها در توسعه بخش معدن کشور

      مرکز نوآوری «ایمینو» در بیست و دومین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی کشور حضور پیدا کرد.

      ضرورت نقش آفرینی فن بازارها و بروکرها در توسعه بخش معدن کشور

      این نشست کشوری با هدایت شبکه فن بازار ملی ایران به میزبانی فن بازار منطقه ای استان کردستان با حمایت مالی و معنوی شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان در محل سالن اجتماعات سازمان فنی و حرفه ای شهرستان سنندج با حضور مسوولان کشوری و استانی به مدت 2 روز برگزار شد.

      «ایمینو» با هدف توسعه محصولات نوآورانه و دانش‌بنیان از سال گذشته درصدد راه اندازی نخستین فن‌بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی کشور بود و سرانجام در این راستا تفاهمنامه ای میان شبکه ملی فن بازار و ایمیدرو امضا شد. در راستای تحقق این همکاری توسعه نخستین فن‌بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی با همکاری شبکه فن بازار ملی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و توسعه بازار محصولات و دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان مطابق مفاد تفاهم نامه در دستور کار قرار گرفت.

      در بیست و دومین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی کشور از عملکرد فن بازار کردستان و نقش و جایگاه آن در توسعه استان، انتقال تجربیات کارگزاری حوزه معدن، نقش و جایگاه فن بازارها و بروکرها در توسعه و ارتقای شهرک ها و نواحی صنعتی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین از سوی نماینده واحد تجاری سازی و فن بازار ایمینو جایگاه این مرکز در بخش معدن و صنایع معدنی، معرفی فن بازار تخصصی معدن و صنایع معدنی و ظرفیت های این بخش تشریح شد.

      در ادامه این رویداد فن بازارهای تخصصی و بروکرهای حاضر در نشست (تمام استان های کشور) درباره شبکه سازی، ارائه توانمندی ها و چالش های خود در حوزه تخصصی به بحث و گفت وگو پرداختند و در پایان شرکت کنندگان از شرکت ایستک سنندج بازدید کردند و در خصوص بخش‌های مختلف و نحوه کار کارگران و ماشین‌آلات توضیحاتی ارائه شد.

      بنا بر این گزارش، تسهیل گری فرایند تجاری‌سازی کسب وکارهای فناور و دانش بنیان با برگزاری سه رویداد نونمایی، پیچ و جذب سرمایه و برگزاری سه بوتکمپ تخصصی نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی در سطح دانشگاه های برتر کشور از برنامه های اجرایی ایمینو در سال جاری خواهد بود.

      فن‌بازاربه معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است و با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، در راستای همرسانی طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته در زیست بوم فعالیت دارد. شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود از جمله نقش‌های اساسی فن‌بازارهاست. با توجه به اهمیت ترویج نوآوری و فناوری در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد نخستین فن‌بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی حائز اهمیت قرار گرفته است.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.