X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    • با هدف ترغیب شرکت های نوپا به سوی خلاقیت و نوآوری صورت گرفت

      برگزاری نخستین نشست ارزیابی «جایزه میتا»

      نخستین نشست ارزیابی «جایزه میتا» با حضور صاحب نظران و مدیران با هدف پایش و ارزیابی در طرح جایزه سرآمدان نوآوری و فناوری معدن و صنایع معدنی در ایمیدرو برگزار شد.
      برگزاری نخستین نشست ارزیابی «جایزه میتا»

      در این نشست کارگروه ارزیابان اهداف طراحی جایزه «میتا» را بررسی و ارزیابی دقیق و علمی از سطح فناوری و نوآوری شرکت های معدن و صنایع معدنی، وضع مشوق ها و جهت دهی به شرکت های معدن و صنایع معدنی و یادگیری سیاستی از چگونگی اثرات برنامه ها و سیاست های ملی عنوان شده که در رسته های رقابتی «جهانی»، «ملی»، «استارتاپی» و «فردی» و زمینه های نوآوری «محصول»، «فرآیند» و «بازاریابی و فروش» سنجیده می شوند، اعلام کردند.

      چندی پیش طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) و دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای پویایی شرکت های نوآور بخش معدن قرارداد «جایزه میتا» را منعقد کردند. این قرارداد همکاری با هدف ترغیب شرکت های نوپا به سوی خلاقیت و نوآوری، رشد مالی و ارتقای بهره وری شرکت ها با به کارگیری فناوری های نوین و ایجاد فرصت رشد و یادگیری از رهبران نوآوری در فازهای مختلف اجرایی تدوین شده است.

      بنا بر طرحی که دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای این جایزه ارائه کرده، منابع مالی، منابع انسانی، زیرساخت ها و شبکه های همکاری شرکت های نوآور و فناور محرک های نوآوری عنوان شده و در اعطای جوایز این پارامترها مد نظر قرار خواهد گرفت. بنا بر این گزارش، پیامدهای نوآوری در جایزه میتا از سه منظر مالی، استراتژیک و توسعه پایدار برآورد شده و در حیطه پیامدهای مالی «نرخ بازگشت سرمایه پروژه های نوآورانه»، «رشد سودآوری فعالیت های نوآورانه» و «سهم سود به دست آمده از فعالیت های نوآورانه به کل سود شرکت»، در زمینه پیامدهای استراتژیک «جایگاه رقابتی شرکت به عنوان رهبر بازار یا نوآور» و «نرخ تحقق اهداف استراتژیک مرتبط با نوآوری» و در حیطه پیامدهای توسعه پایدار «نسبت پروژه های مرتبط با فعالیت های مرتبط با توسعه پایدار به کل پروژه های نوآورانه شرکت»، «نسبت سرمایه گذاری در پروژه های مرتبط با حفظ محیط زیست به کل پروژه های نوآورانه شرکت» و «نسبت سرانه مصرف انرژی به تولید» حائز اهمیت قرار خواهد گرفت.

      اعطای نشان جایزه «میتا» به شرکت های نوآور بخش معدن و صنایع معدنی در سه سطح برنزین، سیمین و زرین خواهد بود و اطلاعات بیشتر فرآیند ثبت نام به زودی از سوی کمیته ارزیابی اعلام می شود.

      پیوست گزارش تصویری:

      https://B2n.ir/b42469


      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.