X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    • معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در بازدید از «ایمینو» مطرح کرد

      ضرورت توسعه ظرفیت های محصولات فناورانه و دانش بنیان محور بخش معدن

      معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت طی بازدیدی از مرکز نوآوری «ایمینو» بر توسعه بازارهای صادراتی محصولات دانش بنیان بخش معدن و صنایع معدنی تاکید کرد.
      ضرورت توسعه ظرفیت های محصولات فناورانه و دانش بنیان محور بخش معدن

      نشست مشترک محمد مجید فولادگر معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با فرهاد فرشاد مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو،مجید وفایی فرد مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی، مدیران و کارشناسان این مرکز با تمرکز بر ارتقای تولید محصولات دانش بنیان برگزار شد.

      در این نشست به فرصت های پژوهشی با هدف توسعه صنایع پیشرو، صادرات محور و دانش‌بنیان تاکید شد و معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت، «ایمینو» را به عنوان رگولاتوری دانست که می تواند با ایفای نقش موثر خود نوآوران و دانش‌‌‌بنیان‌‌‌های همه زنجیره بخش معدن را پوشش دهد.

      با توجه به اهمیت ترویج طرح‌‌‌های نوآورانه در بخش معدن و صنایع معدنی، پایش شبکه بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری این عرصه و توسعه بازار محصولات فناورانه در این نشست حائز اهمیت قرار گرفت و تجاری‌‌‌سازی فناوری‌‌‌های نو و توسعه ظرفیت های دانش‌‌‌بنیان اولویت مرکز نوآوری ایمینو اعلام شد.

      همچنین در این نشست ترکیب واردات و صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان بر مبنای حوزه فناوری و محصولاتی که بر اساس آن دانش‌بنیان نامیده شده‌اند، واکاوی و عنوان شد که محصولات فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی پتانسیل ورود به بازارهای جهانی را دارند اما این امر در گروی توسعه زنجیره تولید و فناوری و ایفای نقش موثر سازمان های دولتی و حاکمیتی، نهادهای آموزشی و پژوهشی، نهادهای ارائه دهنده خدمات تخصصی، نهادهای ترویجی، نهادهای مالی، شرکت ها و نهادهای حمایتی است.

      فولادگر همچنین با ضروری خواندن راه اندازی اندیشکده های تخصصی در صنایع و معادن از ایجاد فنگاه در وزارت صمت خبر داد که از موضوعات مهمی است و از سوی معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت پیگیری می شود. اندیشکده ای که ماموریت آن توسعه علم و ظرفیت های جامعه نخبه کشور است و ماموریت دارد طی سلسله نشست هایی با نخبگان و دانشگاهیان چالش ها و فرصت های پژوهشی، سیاستگداری و حکمرانی را شناسایی، آنالیز و در نهایت راه حل هایی برای حل مساله و رفع مشکلات صنایع و معادن کشور ارایه کند.

      در پایان این نشست معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت و هیات همراه او بازدیدی از مرکز نوآوری ایمینو داشتند و از سوی مجریطرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) عنوان شد که این مرکز درصدد است با تسهیلگری فرآیند تجاری‌سازی کسب و کارهای فناور و دانش بنیان و رویدادهای نونمایی، پیچ و جذب سرمایه و بوتکمپ های تخصصی نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی، راه اندازی فن‌بازار تخصصی عرضه و تقاضا در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته در زیست بوم، شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود، نوآوری و فناوری در بخش معدن و صنایع معدنی را ترویج دهد.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.