X
   
 
    • کلید واژه ها: عملیات، آتشباری، معدن -
      تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    • عملیات آتشباری معدن چه تعریفی دارد؟

       آتش بازی در معدن

      عملیات آتشباری معدن در واقع عملیاتی ست که در آن از مواد منفجره برای ایجاد انرژی جهت شکستن توده سنگ های بزرگ به سنگ های خرد استفاده می شود
      	آتش بازی در معدن

      آتشکاری شاید همه رو به یاد چهارشنبه سوری با چاشنی جوشکاری بندازه اما یه اصطلاح تو حفاری معدن هستش که بهش آتشباری هم گفته میشه. مهمترین نکته در مورد معدن حفر کردن برای دستیابی به چیزهایی که می خواهیم هست. حفاری معدن و تونل به شیوه های مختلفی انجام می شه از روش های سنتی گرفته تا روش های مکانیزه و امروزی که تو اونها از دستگاه های پیشرفته برای حفاری استفاده میکنند. عملیات آتشباری معدن یکی از روش های سنتی برای حفر معدنه که تو اون با صورت دادن یک انفجار، سنگ ها رو خرد و و از توده اصلی جدا می کنند.

      برای حفر معدن باید سنگ های درشت به سنگ های خرد تبدیل بشن تا بشه اون‌هارو به خارج از معدن منتقل کرد. عملیات آتشباری معدن در واقع عملیاتی ست که در آن از مواد منفجره برای ایجاد انرژی جهت شکستن توده سنگ های بزرگ به سنگ های خرد استفاده می شود. اما خیلی مهمه الگوی مناسبی برای آتشکاری در نظر گرفته بشه تا درجه خرد شدن سنگ ها مناسب باشد و هزینه های بارگیری و تراشکاری به حداقل برسه و به این صورت هزینه ها پایین میاد و کارایی و بهره‌وری بالا میرود.


      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.