به گزارش ایمینو، حمید علی آبادیان که امروز در مراسم پایانی نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی و با حضور وجیه الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو و محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه سخن می گفت، افزود: بنابر تاکید منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام در امور؛ طبق فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین و همچنین با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم، وظیفه روابط عمومی ها دوچندان شده است.
وی گفت: در برهه ای قرار داریم که تحریم، باری را بر دوش مجموعه های صنعتی و معدنی قرار داده است و در این جبهه اقتصادی شرکت ها با اجرای برنامه های توسعه ای، نقش خود را به خوبی ایفا کرده و باری را از دوش نظام برداشته اند.
ضرورت همگرایی بین روابط عمومی ها
مدیر روابط عمومی ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر همگرایی بین روابط عمومی های حوزه معدن و صنایع معدنی، اظهار داشت: پیش از این هم افزایی و همگرایی بین روابط عمومی ها، به دلایل مختلف همچون شیوع بیماری کرونا کمرنگ شده بود اما با برگزاری این گردهمایی، پیوند و انتقال دانش بین فعالان این حوزه احیا شد.
علی آبادیان بهره مندی از ظرفیت واحدهای روابط عمومی شرکت ها در جهت تحقق برنامه ها را مهم خواند و گفت: برگزاری نشست های هم اندیشی با حضور مدیران روابط عمومی که از نقاط مختلف کشور گرد هم آمدند، بیش از پیش بستر توسعه سازمانی و در آگاهی رسانی افکار عمومی اثرگذار خواهد بود.
نتیجه گرایی گردهمایی و راه اندازی کارگروه های تخصصی
وی با تاکید بر اینکه نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکت ها باید نتیجه محور باشد، عنوان کرد: یکی از مصوبات نخستین گردهمایی، راه اندازی کارگروه های تخصصی روابط عمومی های بخش معدن و صنایع معدنی است.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو اعلام کرد: به زودی کارگروه های تخصصی رسانه، ارتباطات، فرهنگی و مسئولیت اجتماعی در حوزه روابط عمومی شرکت های معدن و صنایع معدنی تشکیل خواهد شد و عملکرد آن توسط شورای روابط عمومی ایمیدرو پایش می شود.
روابط عمومی از ارکان توسعه انسانی شرکت های جهان تراز
محمد یاسر طیب نیا،مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه امروز در مراسم اختتامیه اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی گفت: روابط عمومی علم توامان با هنر است. این در حالی است که توسعه انسانی همچنان محور اصلی توسعه شرکت های بزرگ و جهان تراز بوده و روابط عمومی یکی از ارکان آن است.
وی عامل اصلی موفقیت سازمان های برتر جهان را نهادینه شدن فرهنگ کار و تولید در آنها دانست و افزود: فرهنگ کار و تولید را در دین اسلام نیز داریم و باید به دنبال ارائه و تدوین مدل تمدن اسلامی به جهان باشیم.
طیب نیا تصریح کرد: بحث روابط عمومی فراتر از جهاد تبیین است زیرا اطلاع رسانی یکی از وظایف روابط عمومی است. از این رو باید جهان تراز فکر کرده و درست عمل و تبیین کنیم تا در رقابت های جهانی حذف نشویم.
وی یادآور شد: امروزه سرنوشت سازمان ها به نگاه جامعه بر می گردد بنابرابن باید در جامعه فرهنگ سازی کنیم تا به توسعه و رشد اقتصادی دست یابیم.
مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه تاکید کرد:مسولیت اجتماعی سازمان ها فراتر از ساخت مسجد و جاده و مرکز فرهنگ است و باید به فرهنگ سازی در جامعه پرداخت.
وی مشکلاتی همچون قطعی برق واحدهای تولیدی و جنگ رسانه ای دشمن را مطرح کرد و گفت: باید مهندسی فکر رسانه های بیگانه خنثی و تبیین شود.
انتقال تجربه بین روابط عمومی ها با تقویت روحیه همگرایی
وجیه الله جفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم پایانی نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی افزود: برگزاری گردهمایی مدیران روابط عمومی زمینه ساز ایجاد ارتباط قوی بین فعالان این حوزه است.
وی عنوان کرد: روابط عمومی دارای نقش های برون و درون سازمانی است. در حوزه رسانه، مسئولیت روابط عمومی ها نسبت به گذشته دشوارتر شده است چراکه ابزارهای ارتباط جمعی و ارایه مطالب غیرواقعی روبه گسترش است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این راستا روابط عمومی ها باید برای هر پروژه کاری دارای استراتژی باشند و با دقت و همت بیشتر، برنامه ها را به نتیجه رسانند.
اطلاع رسانی دستاوردها
جعفری با تاکید بر اطلاع رسانی دستاوردها و برنامه های شرکت ها توسط روابط عمومی ها، گفت: ایمیدرو به همراه شرکت های تابعه و وابسته سهم قابل توجهی در بازار سرمایه دارد. بنابراین ظرفیت برای اعلام دستاوردهای اقتصاد معدن و صنایع معدنی بسیار بالا است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ما به عنوان کارکنان حوزه معدن و صنایع معدنی باید واقعیت ها و رویدادهای جاری مجموعه متبوع خود را بشناسیم تا با نگاه درست برای افکار عمومی شفاف سازی کنیم.
روابط عمومی؛ زمینه ساز توسعه
جعفری با بیان اینکه روابط عمومی باید زمینه ساز توسعه در بخش تولید باشد، اظهار داشت: به اهمیت موضوع روابط عمومی واقف هستم و اگر بتوانیم این حوزه را به درستی مدیریت کنیم، به نتایج خوبی در کلان یک بنگاه اقتصادی همچون تولید و اشتغال خواهیم رسید.
وی افزود: باید به دنبال طرح ریزی و دنبال کردن مسائلی باشیم که کمتر به آن ها فکر کردیم. همچون مسائلی پیرامون موفقیت پروژه های گره خورده یا راکد؛ که در این راستا نقش روابط عمومی ها در مشاوره مدیران سازمان تعیین کننده است.
هدفمندی در استراتژی ها
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: اگر بهره لازم از گردهمایی را طبق برنامه ریزی اولیه نداشته باشیم، فرصت را از دست داده و به طور حتم به هدفی که از ابتدای گردهمایی بر روی آن تمرکز کرده ایم، دست نخواهیم یافت.
جعفری افزود: در این زمینه پس از گردهمایی مسائل را دنبال و ارزیابی کرده تا به نتایج مورد نظر دست یابیم.
وی ضمن قدردانی از میزبانی شرکت فولاد مبارکه در برگزاری این گردهمایی، افزود: روابط عمومی ها نباید دچار روزمرِگی شوند. با ایجاد ارتباط موثر بین روابط عمومی ها در قالب برگزاری گردهمایی و حضور در شرکت های معدنی کشور، روحیه ایده پردازی و مخابره اخبار امیدبخش در جهت امیدآفرینی بین مردم را تقویت کنید.
نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکت های معدن و صنایع معدنی، 26 تا 28 اردیبهشت ماه به میزبانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.