X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    • در نشست مشترک مرکز نوآوری ایمینو و شبکه فن بازار مطرح شد:

      ایجاد کنسرسیوم فن بازار بخش معدن ضرورتی اجتناب ناپذیر/ ورود بخش خصوصی به تجاری‌سازی ایده های نوین بخش معدن

      «ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن» و «ورود بخش خصوصی به تجاری سازی ایده های نوین» در نشست مشترک مرکز نوآوری ایمینو و شبکه فن بازار مورد تاکید قرار گرفت.
      ایجاد کنسرسیوم فن بازار بخش معدن ضرورتی اجتناب ناپذیر /ورود بخش خصوصی به تجاری‌سازی ایده های نوین بخش معدن

      به گزارش شبکه ایمینو، مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در نشست مشترک با دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران به ماموریت های این مرکز در راستای پرورش و شکل دهی ایده ها پرداخت و مطرح کرد: با توجه به اینکه ایمیدرو حمایت از مجموعه های دانش بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی و به تبع آن سرمایه گذاری در بخش آموزش و پژوهش را در دستور کار خود قرار داده، این سازمان میتواند متولی بخش معدن در شبکه فن بازار ملی باشد چرا که «بازارسازی» حلقه مفقوده احصای نیاز و چالش ها و فناوری های بخش معدن کشور است.

      حسین منصوری تاکید کرد: ایمیدرو به عنوان متولی بخش معدن کشور در شبکه فن بازار می‌تواند جریان نوآوری و استارتاپی را در این عرصه راهبری کند و از طرفی شرایط را برای ورود بخش خصوصی فعال در بخش معدن فراهم کند تا با ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن، زمینه تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه فراهم شود. او بستر سازی برای توسعه و تجاری سازی کسب و وکار دانش بنیان و تجاری سازی محصولات و دستاوردهای فناورانه را تنها از طریق ایجاد کنسرسیوم فن بازار تخصصی بخش معدن و صنایع مدنی با حضور تمام بازیگران و فعالان این بخش دانست.

      مدیر مرکز نواوری ایمینو ایجاد ساختاری برای تعامل و اشتراک زمینه های همکاری و اطلاع رسانی شرکت ها و بنگاه های بزرگ معدنی و صنایع وابسته، تشکل ها و انجمن های مرتبط و حمایت و راهبری دولت بسیار ضروری دانست و یادآور شد: مرکز نوآوری ایمینو نیز با هدف ترویج فناوری های نوین معدن و صنایع معدنی، مدیریت بازاریابی و فروش، مدیریت باطله و پسماند، کاربردهای نوین مواد معدنی، ساخت محصولات نوین، مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی و نیز مدیریت باطله و پسماند معادن و صنایع معدنی شکل گرفته و در این راستا خدمات و امکانات این مرکز برای استارتاپ‌ها از مرحله پیش شتابدهی تا پساشتابدهی طراحی شده و معرفی شرکای استراتژیک به کسب وکارهای نوپا، برگزاری ریورس پیچ، تورها، دوره ها و کارگاه های آموزشی در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

      در ادامه این نشست، محمدصالح خالقی دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران مطرح کرد: توسعه فن‌بازارهای تخصصی بخشی از اجرای نقشه جامع علمی کشور است که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب و به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تنفیذ کرده است. معاونت نیز این ماموریت را به پارک فناوری پردیس داده و شبکه فن‌بازار ملی از اولین اقدامات پارک فناوری پردیس است که از سال ۱۳۸۳ شروع شد. این شبکه با هدف ایجاد همرسانی میان نیاز و احصای آن شکل گرفت چراکه در کشور توانمندی‌های بسیاری وجود دارد اما افراد زیادی از آن خبر ندارند.

      او با اشاره به توانمندیها و ظرفیت‌های بخش معدن کشور عنوان کرد: مراکز نوآوری ابتدای زنجیره فعالیت شرکت‌های استارتاپی هستند و همکاری شبکه فن بازار با مرکز نوآوری ایمینو در قالب برگزاری ریورس پیچ می‌تواند بیشترین ارتباط بین صنعت و اکوسیستم فناوری و نوآوری را برقرار سازد و ایمینو را در راستای بسط، توسعه و حمایت از کسب و کارهای نوپا ( استارتاپ ها) یاری دهد.

      خالقی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه فن بازار ملی با هدف توسعه بازار فناوری ایران فعالیت دارد و این توسعه بازار شامل فراهم‌آوری تسهیلات خرید و فروش محصولات دانش بنیان و فناورانه تحت عنوان بازاریابی، تسهیل سرمایه گذاری در این اکوسیستم برای اختراعات، استارتاپ‌ها و طرح های فناورانه، فعالیت در انتقال دانش فنی و رفع نیاز فناورانه صنایع است. در این راستا بخش معدن و صنایع معدنی کشور می تواند با استفاده از زیرساخت‌های شبکه فن بازار ملی در پارک فناوری پردیس فرصت های جدید نوآورانه این عرصه را شکوفا کند.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.