به گزارش ایمینو و به نقل از businessinsider، بر اساس اطلاعات منتشر شده گفته میشود که این فناوری بر روی ردیابی حالت چهره کاربر و شبیهسازی آن در محیطهای متورسی تمرکز داشته و در حال حاضر در مراحل نخست توسعه خود قرار دارد.
این اطلاعات در حقیقت به واسطه یک اختراع ثبت شده به رسانهها راه یافته است و در ابتدای کار فایننشیال تایمز به آن پی برد. متاورس آینده را به خود اختصاص خواهد داد و قاعدتا چنین مواردی میتواند برای کاربران بسیار جذاب و مفید باشد.
این فناوری به نوعی ابتدا بر روی ردیابی چشمان کاربران تمرکز خواهد کرد و به صورت رسمی باید برای این کار شاهد بهبود عملکرد تصویری و گرافیکی در قناوریهای رابطی مانند عینکهای واقعیت مجازی بود.
نیک کلگ به عنوان مدیر امور بینالملل کمپانی متا در این باره یک مصاحبه داشته و به به فناوری ردیابی چشمان کاربر اشاره کرده است. او در این باره گفت: «این فناوری درک میکند که مشتریان با یک تبلیغ درست ارتباط برقرار کردهاند یا خیر.»
به این ترتیب ممکن است در ابتدای کار شاهد عرضه این فناوری با اهدافی ابتداییتر از دنیای متاورس باشیم ولی این امر میتواند در آینده به بهینهسازی و بهتر شدن عملکرد آن برای استفاده در دنیای متاورس کمک کند.