به گزارش شبکه ایمینو، هواوی که به دلیل تحریمهای گسترده ایالات متحده بهطور قابل توجهی نادیده گرفته شده بود، سعی در بازگشتن به دوران اوج دارد. این شرکت شدیدا بهدنبال تنوع محصولات خود در چندین حوزه ازجمله تولید خودروهای الکتریکی در مشارکت با خودروسازان است.
غول فناوری چینی با استفاده از راهحل نرمافزاری بومی، HarmonyOS، بهسرعت درحال توسعهی اکوسیستم خود است تا بهاندازه کافی دربرابر شوکهای خارجی در امان باشد. اولین خودروی الکتریکی هواوی که از سیستمعامل اختصاصی HarmonyOS استفاده میکند، Aito M5 نام دارد. این خودروی هیبریدی هم با برق و هم با بنزین کار میکند.
بهگزارش گیزموچاینا، ریچارد یو، مدیر اجرایی و مدیر عامل گروه تجاری مصرفکننده هواوی و واحد خودروسازی هوشمند، از خودروی برقی هواوی در رویداد زمستانهی هواوی پرده برداشت. Aito M5 قرار است در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) پس از جشن سال نو چین تحویل مشتریان داده شود. Aito M5 اوج قدرت را در رانندگی ارائه میدهد و بهگفتهی یو بهتر از مدل Y تسلا عمل میکند.
خودروی هیبریدی Aito M5 کمتر از یک هفته پس از معرفی خودروی شرکت Nio، رقیب چینی دیگر تسلا رونمایی شد. هواوی میگوید که بهتنهایی خودرو را نمیسازد؛ در عوض زیرساخت فناوریمحور لازم برای توسعهی خودروهای خودران را ارائه میدهد.
قیمت Aito M5 از ۲۵۰ هزار یوآن (۳۹۱۶۴ دلار) آغاز خواهد شد که کمتر از قیمت مدل Y تسلا در حدود ۲۸۱ هزار یوآن (۴۴۱۲۲ دلار) است. بااینوجود، برخلاف خودروهای تسلا، Aito M5 تنها از برق تغذیه نمیکند و از مخزن سوختی برای افزایش مسافت در زمانی که باتری تمام میشود، بهره میبرد.
سیستمعامل HarmonyOS هواوی از ۲۲۰ میلیون کاربر عبور کرد
خودروی Aito M5 همچنین از شیشههای دولایهی عایق صدا برای بهبود تجربهی رانندگی بهره میبرد. Aito M5 توسط شرکت خودروسازی سرس (Seres) تولید میشود. Aito مخفف «افزودن هوشمندی به خودرو» است.
ادغام سیستمعامل HarmonyOS با خودروی AITO M5 نقطهعطف مهمی برای سرس و هواوی است. بهگفتهی یو، یکی از ساعتهای هوشمند هواوی نیز میتواند بهعنوان سوییچ خودرو در Aito M5 استفاده شود.