به گزارش ایمینو، ایده mvp در واقع بر این اصل مبتنی است که شما تجربه ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهید که امیدوار هستید بعدا بتوانید آن را در مقیاس بزرگتر بفروشید! پس شما یک فرضیه را آزمایش می کنید! در این آزمایش با کاربران خود ارتباط برقرار کرده و نحوه ی استفاده و بازخورد آن ها را می بینید و طراحی خود را تکرار می کنید.
به یاد داشته باشید که ممکن است محصول اولیه ی شما، بازخورد صد در صد منفی را به شما بدهد! به عنوان مثال، بنیانگذاران Airbnb، از آپارتمان شخصی خود استفاده کردند تا ایده ی اجاره ی همتا به همتا را آزمایش کنند! اولین Airbnb، حتی ویژگی هایی مثل نقشه یا گزینه های پرداخت را نیز نداشت. البته که برخی صنایع هستند که در آن ها، ایده ی کمینه ی محصول پذیرفتنی، کار نمی کند! صنایعی مانند بیوتکنولوژی، بانک، بیمه و یا هر صنعتی با نظارت شدید.
برخی از بخش های ارزشمند اطلاعات، سوالات و بینش های یک MVP، می تواند شامل موارد زیر باشد:
آیا مردم پذیرای ایده های اولیه ی شما هستند؟ یا ایده شما برای مخاطبان گسترده تر جذابیت دارد؟ فراموش نکنید که محبوبیت محدود به پذیرفته شدن اولیه، می تواند دلگرم کننده باشد اما در مورد جذابیت طولانی مدت نیز، گمراه کننده است.
آیا مخاطبان، محصول یا خدمات شما را درک کرده و از آن قدردانی می کنند یا نیاز به اطلاع رسانی بهتر و بیشتر دارند؟ پاسخ به این بخش، نه تنها می تواند نشان دهد که ایده ی شما چقدر قابل اجراست، بلکه نشان می دهد چه مدت نیاز است تا به صورت محتاطانه یک محصول کاملا توسعه یافته را ارائه دهید! بنابراین سعی نکنید که تمام نیازها را در اولین طراحی برطرف کنید. در صورت نیاز به آموزش گسترده، راه اندازی سریع ممکن است فاجعه بار باشد.
آیا فرضیات شما در تجربیات مشتریان منعکس شده است؟! به عنوان مثال آیا انتظار داشتید که قیمت محصول شما، اصلی ترین جذابیت یک کلینیک مراقبت های فوری باشد؟ در حالی که در واقع مخاطبان شما، راحتی را بیشتر ارزیابی می کنند!
در نهایت آیا مخاطبان مورد نظر شما، چیزی بیشتر یا متقاوت تر از ایده ی شما را می خواهند؟ آیا جایی برای تکامل مورد نظر آن ها در محصول یا خدمات فعلی شما وجود دارد؟ آیا در حال برقراری ارتباط با مخاطب هدف تان هستید و این امر دوام خواهد داشت؟
یک mvp قابل قبول، به شما این امکان را می دهد که فرضیات اولیه کسب و کارتان را قبل از صرف زمان و منابع قابل توجه آزمایش کنید. در واقع هدف این است که بتوانید با ارایه کمینه محصول پذیرفتنی به درکی سریع از قابلیت های معقول محصول اولیه و میزان جذب کاربران برسید و از آن ها درس بگیرید.