X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
      منبع خبر : مدیر اینفو
    • بازارسازی دغدغه اصلی شرکت‌های دانش بنیان است

      ، رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: نزدیک به ۷ هزار استارتاپ و کسب و کار‌ نوپا در داخل کشور وجود دارد که این موضوع منجر به قرار گرفتن کشور در مسیر اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دانایی محور خواهد شد به همین منظور حمایت از این شرکت‌ها به شدت حائز اهمیت است.
      بازارسازی دغدغه اصلی شرکت‌های دانش بنیان است

      به گزارش ایمینو، اسماعیل قادری فر افزود: در دوران شیوع کرونا در دنیا شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در داخل کشور در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت واکسن، دارو‌ها و دستگاه تنفس مصنوعی به خوبی عمل کردند.

      رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت علمی حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و محصولات تولیدی آن‌هاست که سعی شده است از طریق تامین ابزار‌های مالی و بازارسازی نه تنها بخشی از نیاز این شرکت‌ها برطرف شود بلکه به پیشرفت و گسترش هرچه بیشترشان کمک شود.

      او گفت: بازارسازی محصولات فناورانه و دانش بنیان یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی پیش روی اقتصاد دانش بنیان است که وجود این مشکل ناشی از توجه بیش از حد به واردات و صادرات منابع نفتی و همچنین بی توجهی به منابع و محصولات تولید داخل است که یکی از برنامه‌های معاونت علم و فناوری برای حل این چالش و معضل قانون جهش تولید دانش بنیان، بازارسازی و حفظ بازار بوده است.

      قادری فر بیان کرد: از دیگر برنامه‌های حمایتی ما از شرکت‌های دانش بنیان و محصولات داخلی معافیت شرکت‌های تازه وارد از تشریفات مناقصه‌ای است. در واقع معاونت علمی ۱۰۰ میلیارد تومان کمک مالی برای شرکت‌های دانش بنیانی که برای اولین بار محصولی را تولید کرده اند در نظر گرفته است و همچنین آن‌ها را از تشریفات مناقصه همکاری با دستگاه‌های اجرایی معاف کرده است.

      رئیس مرکز فناوری راهبردی افزود: افزایش سهم بازار محصولات دانش بنیان در بازار ملی، بازار بین الملی و صادراتی یکی از مباحث مهم برای رسیدن به هدفمان است. هدف ما در بازار‌های صادراتی افزایش ۱ میلیارد دلاری صادرات محصولات فناورانه است، زیرا با شناخته شدن در بازار‌های صادراتی راه برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به عرصه بین الملی هموارتر خواهد شد.

      او بیان کرد: برخلاف تمام مشکلاتی که تحریم‌ها برای کشور به همراه داشته است، افزایش توجه مصرف کنندگان و حتی تولید کنندگان به محصولات تولید داخل یکی از مزیت‌هایی است که غیرقابل چشم پوشی خواهد بود. زیرا براساس آمار‌های موجود امسال با افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی توجه به محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان مواجه بوده ایم. نکته حائز اهمیت این است که اگرچه توجه به بازار داخلی افزایش رو به رشدی داشته است، اما باید تلاش کنیم این بازار در طولانی مدت نیز حفظ شود.
      او تصریح کرد: از لحاظ کمیت، تعداد شرکت‌های دانش بنیان در ابتدای سال ۹۳ کمتر از ۹۲ شرکت بود این درحالی است که امروز ۶۷۰۰ تا ۷ هزار شرکت دانش بنیان در داخل کشور مشغول به فعالیت هستند که با افزایش تعداد این شرکت‌ها میزان درآمد و سهم فروش هم در بازار‌های داخلی و هم بین الملی به شدت افزایش یافته است.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.