به گزارش ایمینو، دکتر مصطفی بغدادی بیست و پنجمین رویداد آنلاین «دوشنبههای استارتآپی» را که با حضور هفت استارتآپ حوزه فین تک در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، دومین دوره از سری رویدادهای جذب سرمایه در حوزه فینتک عنوان کرد و در مورد سرنوشت استارتآپهای رویداد پیشین گفت: از ۸ تیم استارتآپی که در رویداد جذب سرمایه فینتک پیشین ارائه کردند، ۲ استارتآپ موفق به جذب سرمایه شدهاند که یکی از آنها سرمایه قطعی دریافت کرده است و دیگری در مراحل پایانی است.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد عملکرد رویداد دوشنبههای استارتآپی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ تیم در رویدادهای گذشته ارائه داشتهاند و ۴۶ میلیارد تومان از طریق همسرمایهگذاری و سرمایهگذاری مستقیم از صندوقهای پژوهش و فناوری و سرمایهگذاران حقیقی برای استارتآپها جذب شده است.
بغدادی به برگزاری رویدادهای جذب سرمایه در استانهای مختلف اشاره کرد و گفت: اولین رویداد جذب سرمایه استارتآپی محلی یا استانی، روز یکشنبه در سیستان و بلوچستان برگزار شد. اولویت صندوق نوآوری و شکوفایی، برگزاری رویداد جذب سرمایه در استانهای کمبرخوردار است. بر این اساس امیدواریم با برگزاری رویداد جذب سرمایه استانی و محلی بتوانیم به جذب سرمایه در تیمهایی که در شهرهای مختلف کشور از آموزش، راهبری و منتورینگ کمتری برخوردارند کمک کنیم تا وارد عرصههای اقتصادی شوند.
در ادامه دکتر سروش قاضی نوری، رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور شرایط گذار سیستمهای استارتآپی در حوزه فینتک را تشریح کرد و گفت: صنایع مختلف در برخورد با فناوریهای نوین با پدیده گذار مواجه هستند، به این معنا که در گذار از صنعت سنتی به سمت صنایع جدید، همه لوازم و سیستم اجتماعی حول فناوری باید تغییر کند. بر همین اساس برای تحول در خدمات مالی باید سیستم اجتماعی حول محور فینتک نیز شکل بگیرد.
وی ادامه داد: گاهی گذار خودبهخود اتفاق میافتد و در مواردی دولت برای تسریع روند وارد میشود و حمایت میکند. البته گذار در حوزه فینتک به شکل جایگزینی نخواهد بود و استارتآپهای فینتک در همکاری با فعالان بازار مالی و صنایع مستقر موفق میشوند.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در این رویداد همچنین شهره ناصری، معاون سیاستگذاری توسعه کسب و کار دیجیتال سازمان فناوری اطلاعات، تعامل با فعالان سنتی را بهترین محل جذب سرمایه عنوان کرد و گفت: برای جذب سرمایه بهترین محل، کسب و کارهای سنتی همان حوزه است. کسب و کارهای سنتی معمولا با تغییر و ورود تکنولوژی مخالف هستند اما چنانچه به سرمایهگذاری علاقمند شوند، از کسب و کارهای نوین حمایت میکنند. مزیت جذب سرمایهگذاران فعال در کسب و کارهای سنتی حوزه شبکه اجتماعی و اقتصادی موجود است که میتوانند در اختیار کسب و کارهای نوین قرار گیرند.