X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    • دبیر انجمن سنگ‌های تزئینی ایران در گفت‌وگو با مجله "سی‌دید" مطرح کرد:

      اولویت ما برای توسعه بازار سنگ‌های تزئینی "کنسرسیوم‌سازی" است

      دبیر انجمن سنگ‌های تزئینی ایران عنوان کرد: در تلاش هستیم با ایجاد هلدینگی‌های صادراتی و کنسرسیوم‌‌سازی بازار سنگ کشور را توسعه بخشیم.
      اولویت ما برای توسعه بازار سنگ‌های تزئینی "کنسرسیوم‌سازی" است

      به گزارش ایمینو، احمد شریفی در گفت‌وگو با مجله "سی‌دید" که به همت مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ( ایمینو ) تهیه شده، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌هایی که در ارتباط با کشور ماست و مشکلاتی که تحریم‌ها به‌وجود آورده، صنعت سنگ هم مثل بقیه‌ صنایع کشور دچار چالش و مشکل شده و طبیعتا صادرات سنگ‌های تزئینی ما در دوران تحریم افت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

      او افزود: کشورهای مختلفی که ما در گذشته و در حال با آنها کار می‌کنیم صادرات انجام می‌دهیم، عمدتا کشورهای چین و کشورهایی مثل هند و کشورهای همسایه هستند. معمولا چین و هند و کشورهایی از این قبیل، عمدتا سنگ‌های بلوک ما را که به‌صورت نیمه‌فرآوری است، درخواست می‌کنند.

      شریفی ادامه داد: کشورهایی مثل ایتالیا و کشورهای اروپایی عمدتا و حتی کشورهای آمریکا و اینها مصرف‌کننده‌ سنگ فرآوری هستند و ما می‌توانیم بعد از تحریم‌ها با توجه به پتانسیل بسیار بالایی که صنعت سنگ کشور دارد، با این کشورها مراوده‌ بازرگانی داشته باشیم.

      او افزود: ما در مجموع در بخش فرآوری حدود ۲۰۰ میلیون مترمربع ظرفیت تولید داریم که در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون مترمربع صادرات انجام می‌شود. با ایجاد شرایط مناسب طبیعتا این امکان وجود دارد که ما بتوانیم صادراتمان را در بخش فرآوری از ۱۰ میلیون مترمربع به میزان حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیون مترمربع افزایش دهیم.

      دبیر انجمن سنگ‌های تزئینی ایران تاکید کرد: البته بحث کنترل کیفیت و افزایش کیفی کار در صنعت سنگ بسیار اهمیت دارد و ما باید بتوانیم واحدهای فرآوری‌مان را توجیه کنیم که تولیداتشان را با کیفیت موردنیاز بازارهای جهانی انجام دهند که سنگ استاندارد تولید کنند و سنگ استاندارد در بازارهای هدف خصوصا در کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی و آمریکا بتواند عرضه شود.

      او بیان کرد: در مجموع پتانسیل این صنعت بسیار بالاست و این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم در سال حداقل یک میلیارد دلار صادرات داشته باشیم. یکی از نکاتی که اخیرا ما در صنعت سنگ به آن توجه ویژه کردیم و مهم‌ترین آیتمی است که برای توسعه‌ صادرات در این صنعت داریم به آن توجه می‌کنیم، ایجاد هلدینگی‌های صادراتی و کنسرسیوم‌هایی است که اینها با تجیمع واحدهای تولیدی در صنعت سنگ کشور ایجاد شوند و ما بتوانیم هلدینگ‌های صادراتی ایجاد کنیم.

      دبیر انجمن سنگ‌های تزئینی ایران در ادامه گفت: درصدد هستیم هلدینگ‌های صادراتی ما بتوانند با سرمایه‌ قابل‌قبول و امکانات خوب در بازارهای هدف show room دائمی و انبار دپوی محصول داشته باشند و این امکان وجود داشته باشد که بتوانند محصولاتشان را مستقیما به مبادی مصرف مصرف‌کننده‌ها ارائه دهند.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.