به گزارش «ایمینو»، سید رضا عظیمی در گفت وگو با رادیو «سی دید» افزود: وجه مشترک بین تمام استارتاپها، ایجاد بستر امتیاز دهی بین مشتری و سرویس دهنده است به گونه ای که هم سرویس دهنده به مشتری امتیاز بدهد هم مشتری به سرویس دهنده یعنی یک فضای رقابتی سالم ایجاد می کنند که خدماتی را که شما عرضه می کنید موجب ارزیابی طرف مقابل قرار بگیرد. به لحاظ استفاده ازتکنولوژی های نو، هم استارتاپ های ارزنده ای در دنیا داریم که در ایران در ایران نیز ایجاد شده و یا در حال شکل گیری هستند.
وی مهمترین عامل موفقیت استارتاپها را شفاف سازی و ایجاد رقابت سالم دانست و تصریح کرد: استارتاپهایی در جهان موفق ترند که توانایی توسعه و رقابت در بخش بین الملل هم داشته باشند.
مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس باتاکید بر ایجاد ارتباط بین متخصصان IT و تکنولوژی و مارکتینگ افزود: استارتاپ ها در حوزه معدن در آغاز خوب شکل می گیرند اما از آنجاکه در زمینه های مارکتینگ به صورت حرفه ای و تخصصی توانمند نیستند در توسعه بازار با مشکل روبرو می شوند و نیاز به همکاری و ارتباط با مجموعه هایی که بازار سازی و بازار یابی را بهتر میتوانند انجام دهند، دارند.
عظیمی یادآورشد: نکته جالب اینکه در کشورهای دیگر استارتاپ ها قائم به مکان و فضای خاصی نیستند حتی برخی از اپراتورهای آنها در کشورهای دیگر هستند و میتوانند به راحتی از خدمات یکدیگر استفاده کنند اما در ایران با توجه به توسعه زبان انگلیسی که کمتر در این زمینه ها کار شده یا شرایط خاصش سخت می شود از کشورهای دیگر استفاده کرد. منتها ما میتوانیم امکان استفاده از خدمات افراد و سرویس دهنده ها رو حتی در منزل خودشون به عنوان اپراتور تخصصی داشته باشیم که این مورد هنوز در قالب یک فرهنگ ایجاد نشده و جای کار زیادی دارد.