بیوگرافی
مجتبی جعفری دانشجوی کارشناسی رشته الکترونیک هستم. اولین تجربه کاری حرفه ای من در زمینه الکترونیک است. من مسئول طراحی برد های آموزشی برای آزمایشگاه بودم و زیر نظر یک استاد خوب کار میکردم و سعی کردم در مدت زمان کمی خودم را ارتقاء دهم و اطلاعات لازم برای عملی کردن محصولی که در سر داشتم را بدست آوردم .
پیدایش هی مِد
من و برادر کوچکترم از کودکی تا نوجوانی با بیماری آسم درگیر بودیم. من چند سال بود که دیگر تجربه حملات تنفسی را نداشتم تا اینکه یک بار در تاکسی با یک فرد مسن برخورد داشتم که از مشکلات شدید بیماری خود برای من صحبت کرد که فکرم را حسابی مشغول کرد و با یک دید متفاوت یعنی ساختن و تغییر دادن به این موضوع نگاه کردم.
در آبان ماه 98 بود که من در جشنواره اختراعات و دستاوردهای فناورانه که در ساری برگزار شده بود حضور پیدا کردم که محصول هِی مِد را ارائه کنم و دقیقا همان موقع تعدادی از داوران جشنواره که از فعالان اکوسیستم استارتاپی بودند از محصول هی مد خوششان آمد و به من کارت ویزیت دادند که بعد از برگشت به تهران با آن ها ارتباط بگیرم و شاید نقطه ی ورود من به دنیای بزرگ استارتاپی همان جا بود .
تنفسی هوشمند
ما در دنیا بیش از یک میلیارد بیمار مبتلا به بیماری های تنفسی داریم که متاسفانه سالانه حدود 4 میلیون از این بیماران به دلیل ابتلا به این بیماریها و مشکلات ناشی از آن جان خود را از دست می دهند که این آمار در کشور ایران هم حدود 16 میلیون بیمار مبتلا به آسم و COPD می باشد.
عدم پایبندی به مصرف و مصرف نادرست اسپری های استنشاقی اصلی ترین چالش این بیماران می باشد که در مورد حدودا 90 درصد این بیماران صادق است .
هی مد توانسته با طراحی اسپری آسم هوشمند این مشکلات را تا حد مطلوبی حل کند. محصول اسپری آسم هوشمند هی مد دارای دو قسمت گجت و نرم افزار می باشد. منظور از گجت دستگاه هوشمندی می باشد که بر روی اسپری های تنفسی این بیماران نصب می شود و کار پیگیری دارو را به کمک نرم افزار نصب شده بر روی تلفن همراه انجام می دهد .
به طور خلاصه استفاده از محصول اسپری آسم هوشمند باعث می شود که بیماران تنفسی تا 68 درصد به دارو های خود پایبند شوند و همچنین حملات تنفسی آن ها تا 79 درصد کاهش پیدا می کند تا بیماران زندگی با کیفیت تری را تجربه کنند.
حامی استارتاپ هی مد
هی مد تا به امروز که من با شما صحبت می کنم تنها یک حمایت کننده داشته و آن هم شتابدهنده تریگ آپ است.
چیزی که باعث شد تا همیشه من احساس خوبی نسبت به تریگ آپ داشته باشم این بود که زمانی که من طرحم را برای شتابدهنده ارسال کردم و فرصتی برای ارائه به من داده بودند، هیچ درک درستی از استارتاپ و فضای خلق ارزش نداشتم ولی با این وجود هی مد را ریجکت نکردند و حتی با مشاوره و حمایت مالی به من کمک شد تا یک نمونه اولیه قابل نمایش طراحی کنم و پس از آن هم به خوبی با آموزش ها و راهنمایی های به موقع توانستم کم کم با این مسیر آشنا شوم.
رقبای خارجی
در ابتدا یعنی سال 97 که من پروژه هی مد را شروع کرده بودم از رقبای خارجی خبر نداشتم و در حال طراحی و پیاده سازی بودم تا به مرحله ثبت پتنت رسیدم و باید دانش پیشین را بررسی می کردم آن زمان بود که متوجه شدم چند شرکت بزرگ آمریکایی و اروپایی در حال توسعه این محصول می باشند.