X
   
 
    • آدیلار

      آدیلار تیمی متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف است که برای حل مشکل مدیریت جذب و استخدام شرکت‌های ایرانی و سازمان‌ها، نرم‌افزار مدیریت فرایند جذب و استخدام بر پایه هوش مصنوعی تولید کرده ‌است. آدیلار، یک نرم افزار ATS است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی به کارفرما در تمام مراحل استخدام خدمت ارایه می‌کند.


      راه‌اندازی استارتاپ آدیلار

      آدیلار در سال ۱۳۹۷ توسط امین رضا جوانشیر، هاتف زمانی و حمید شریعتی تأسیس شد. آدیلار یک اتوماسیون جذب و استخدام (Applicant Tracking System) است که کسب وکارها را از زمان انتشار آگهی استخدام تا جذب نهایی کاندیدها یاری می‌کند. در سال ۱۳۹۸ اولین راند سرمایه گذاری توسط خانواده اناری و در اردیبهشت امسال دومین راند توسط هلدینگ مکس بر روی آدیلار انجام شد. در طی این سرمایه گذاری، مالک برند سیویتو، آقای دکتر نادری، مالکیت برند سیویتو را در اختیار تیم آدیلار قرار داد که با تصمیم این تیم، برندهای آدیلار و سیویتو در قالب محصول آدیلار به فعالیت خود ادامه می‌دهند.


      همکاری تیم آدیلار با هلدینگ مکس برای این تیم از اهمیت بالایی برخوردار است. مشاوره و همراهی کارافرینان مطرح کشور ازجمله آقای تیم لطیف که در این هلدینگ فعالیت میکنند، باعث شده است تیم پر انرژی و جوان آدیلار در مدت زمان اندک رشد بسیار بالایی را داشته باشند.


      آدیلار از زمانی شروع به کار کرد که بنیان گذاران آن بواسطه فعالیت در حوزه منابع انسانی با سفارش های متعدد جذب نیرو از شرکت‌ها مختلف مواجه می‌شدند که این امر سبب مواجه آنان با مشکلات فراوان در زمینه جذب و استخدام شد. از جمله این مشکلات میتوان به دریافت تعداد زیاد رزومه، عدم یکپارچگی فرایند استخدام، عدم دریافت گزارش از فرایند استخدام و در دسترس نبودن دیتابیس کامل از رزومه های دریافتی اشاره کرد. بدین ترتیب بنیان گذاران این استارتاپ به این فکر افتادند تا بستری را فراهم کنند تا مدیریت روند استخدام و جذب نیرو در شرکت‌ها را بهینه کنند و همه این مسائل باعث شد تا آدیلار بوجود بیاید.


      یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای بخش منابع انسانی سازمان‌های ایرانی فرآیند استخدام است؛ افزایش تعداد کارجویان و نیاز به بررسی رزومه‌های دریافتی، نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی است. بنابراین مشکلات اصلی سازمان‌ها بعد از دریافت رزومه شروع می‌شود درحالی‌که اکثر سازمان‌ها در حوزه کاریابی فعالیت می‌کنند.


      سامانه آدیلار با استفاده از سیستم هوش مصنوعی کارفرما را در همه مراحل جذب یاری‌رسانی می‌کند؛ در مرحله جذب با استفاده از ویژگی یکپارچه‌سازی، آگهی کارفرما در سایت‌های کاریابی مدنظر انتشار یافته و همه رزومه‌ها در صفحه کاربری کارفرما در سایت آدیلار جمع‌آوری می‌شود. در مرحله غربال رزومه‌ها، سیستم هوش مصنوعی به کارفرما کمک می‌کند تا رزومه‌های مناسب را سریع‌تر تشخیص دهند و آن‌ها را در مرحله مصاحبه حضوری و تلفنی یاری می‌کند.


      بر همین اساس آدیلار یک سیستم SAAS یا software as a service به حساب می‌آید‌ که شرکت‌ها با توجه به نیازی که دارند، از این سیستم بهره می‌برند. آدیلار تمام کانال‌های جذب نیرو را پوشش می‌دهد. آدیلار به کارفرمایان کمک میکند تا مراحل استخدام را به صورت اتوماتیک تعیین کرده و بسیاری از فعالیتهای زمانبر تیم استخدامی را به صورت خودکار مدیریت می‌کند.


      کارشناس منابع انسانی می‌تواند کل فرآیند استخدام را از طریق این سامانه مدیریت کند. به عنوان مثال، از طریق این سیستم، زمان مصاحبه با کارجوی مورد نظر هماهنگ می‌شود و زمان مصاحبه برای کارجو ایمیل می‌شود‌ و یا برای ارزیابی فرم‌هایی را طراحی کنند و نتیجه آن در سیستم ثبت شود و یا در مرحله مصاحبه ویدئویی از طریق سیستم با کارجو مصاحبه کنند و داده‌ها از این طریق در پروفایل کارجو ضبط می‌شود و قابل دسترس است.


      یکی از ویژگی‌های آدیلار این است که در مرحله ارزیابی با استفاده از تست‌های روانشناسی و فنی به ارزیابی بهتر کارجو کمک کرده و درنهایت با ارائه گزارش کاملی از فرآیند استخدام، به کارفرما کمک می‌کند تا متوجه شود فرد استخدام‌شده از چه کانالی، چگونه و در چه مدت‌زمانی استخدام‌شده است.


      مزیت رقابتی و سایز بازار آدیلار

      به طور کل تفاوت سیستم‌ مدیریت جذب و استخدام آدیلار نسبت به رقبا این است که این سیستم تماما انعطاف‌پذیر بوده و براساس نیاز هر شرکت به طور اختصاصی توسعه و در اختیار آن شرکت قرار می‌گیرد و علاوه بر تمام اینها شامل ویژگی‌هایی است که حتی بسیاری از نرم افزارهای مطرح خارجی نیز این ویژگی‌ها را ندارند. این تیم سعی بر آن دارد تا اهمیت استفاده از داده ها در استخدام را بیش از پیش نمایان کند و بر همین اساس با استفاده از مقالات معتبر و تجربه مشاوران خبره اقدام به تهیه گزارش های کاربردی کرده است.


      آدیلار در تیر ۱۳۹۸ نسخه اولیه خود را به بازار ارائه کرد و توانست در آبان ماه ۲۰ مشتری را جذب کند و در اردیبهشت ۱۳۹۹ به تعداد ۵۰ شرکت دست یابد. برخی از مشتریان آدیلار شرکتهای زرین رویا، هایپراستار، گروه اسنپ، گلدیران، تپسی، داروسازی دکترعبیدی، جین وست و… هستند.


      موفقیت آدیلار

      یکی از مزیت های مهم سایت آدیلار که در جذب این سازمان ها تاثیر مهمی داشته است، استفاده از سیستم NLP یا natural language process برای خواندن رزومه فارسی میباشد و دیگر نیازی نیست کارفرما هر رزومه را با صرف زمان زیاد مطالعه کند. به این ترتیب که اطلاعات مورد نیاز شرکت برای استخدام از هر رزومه به صورت هوشمند خوانده و استخراج می‌شود و سیستم تشخیص می‌دهد که فرد برای موقعیت شغلی مورد نظر مناسب است یا خیر و همچنین واجد شرایط بودن یا نبودن فرد را تشخیص میدهد.


      بازخوردهای مثبتی که آدیلار از کارفرماها دریافت کرده، نشان می‌دهد احساس نیاز در بازار برای این محصول وجود دارد اما امین رضا جوانشیر، مدیرعامل شرکت درباره اهداف آدیلار می‌گوید: «ما اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت داریم و با وجود اینکه مراحل مختلف محصول به اتمام رسیده ولی ما همچنان در حال توسعه هستیم برآوردی که از حجم بازار به صورت ماهانه داریم، این است که حجم بازار در استفاده از استخدام اینترنتی توسط کارفرما حدود پنج میلیارد تومان به صورت ماهانه است‌ واین در حالی است که میزان این حجم به سرعت رو به رشد است.


      طبق تحقیقی که مجله فوربس انجام داده، اندازه بازار ATS‌ها در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۰ درصد رشد می‌کند و این به این معنی است که این بازار در آسیا ۱۰۰ و در خاورمیانه حدود ۲۰۰ درصد رشد خواهد کرد و ما به آینده این بازار خوشبین هستیم.» در ایران بیش از ۲.۵ میلیون صنف ثبت شده وجود دارد که حدود ۷۰ درصد این اصناف فعال هستند. از این میان با توجه به وضعیت کنونی کشور و وضعیت استخدام در بخش‌های مختلف و با در نظر گرفتن نرخ استخدام ۱۰درصد براساس برنامه ششم توسعه و ضریب نفوذ اینترنت ۸۰ درصد، ۱۰هزار سازمان در جامعه هدف آدیلار قرار دارند که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در مدت‌زمان سه سال حدود ۱۰۰۰ شرکت جذب آدیلار خواهد شد.


      آدیلار در تلاش است تا در آذر امسال محصولی را به بازار ارائه کند که بیش از ۹۰ درصد قابلیت‌های نرم افزارهای مطرح دنیا را دارد و بخش بزرگی از نیاز مدیران و کارشناسان منابع انسانی کشور را در زمینه جذب و استخدام مرتفع مینماید.


      اهداف

      وبسایت آدیلار با هدف گسترش در کشورهای حوزه خلیج فارس، به دو زبان دیگر عربی و انگلیسی در حال توسعه است.

      حمید شریعتی مدیر فنی تیم آدیلار در اینباره میگوید: «محصول آدیلار با هدف ورود به بازارهای جهانی، با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا توسعه داده شده است که این امر موجب برخورداری از کیفیت بالا برای این محصول شده است. در حال حاضر بیش از ۱۵ نفر برنامه نویس به صورت تمام وقت در حال توسعه امکانات جدید بر روی آدیلار هستند و همه با هم متحد هستیم تا با تمام توان خود برای موفقیت آدیلار تلاش کنیم.»


      همچنین هاتف زمانی، مدیرمحصول آدیلار درباره بازار هدف می‌گوید: « در این فاز هدف ما، سازمان‌هایی هستند که به‌صورت آنلاین استخدام می‌کنند. در دسته بندی اول بازار هدف ما به دو دسته تقسیم می‌شود؛ شرکت‌ها بزرگ و استارتاپ‌ها. شرکت‌های بزرگ به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ شرکت‌های تولیدی، خدماتی و پخش. با توجه به وضعیت فعلی کشور، شرکت‌های پخش و خدماتی به صورت نسبتی بیشتر اقدام به استخدام می‌کنند. در کنار آن، استارتاپ‌ها با توجه به نیاز به نیروهای متخصص جز مشتریان ما محسوب می‌شوند. بنابراین شرکت‌های خدماتی و پخش با بیش از ۵۰ نفر کارمند که سالیانه حداقل ۵ استخدام داشته و استارتاپ‌هایی که توانسته‌اند سرمایه‌گذار جذب کنند مشتریان هدف ما هستند. تمامی تلاش ما در جهت اتصال مناسب ترین کارجویان به کسب وکارهای ایرانی است. همکاری با ۵۰۰ شرکت مطرح ایرانی تا سال ۱۴۰۰ و ورود به بازارهای بین المللی از اهداف آتی ما است.»


      نحوه درآمدزایی

      روش درآمدزایی آدیلار از دو طریق است: ۱) در روش اول سازمان براساس تعداد آگهی‌هایی که در سایت ثبت می‌کند، هزینه پرداخت می‌کند. هر سازمان به ازای هر فرصت شغلی مبلغی را پرداخت می‌کند. ۲) در روش دوم سازمان‌ها اشتراک ماهیانه خریداری کرده و تعداد فرصت‌های مشخص را در مدت‌زمان معین ثبت می‌کنند. در کنار این روش‌ها، برگزاری کمپین‌های استخدام، روش جنبی درآمدزایی است.


      درحال حاضر سازمان‌ها پس از دریافت رزومه از منابع مختلف از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند؛ تعداد اندکی از شرکت‌ها همانند کافه بازار و دیجی‌کالا از سایت‌های خارجی برای رفع نیاز خود استفاده می‌کنند. عده‌ای دیگر از روش‌هایی غیر بهینه و زمان‌بری همانند اکسل، ترلو و یا سیستم‌های معیوب استفاده می‌کنند. طبق نظرسنجی که از ۱۵۰ مدیر منابع انسانی انجام گرفت حدود ۱۰ درصد از سازمان‌ها از سایت‌های خارجی که بسیار گران هستند،۴۰ درصد بدون سیستم و یا سیستم‌های بسیار ساده استفاده می‌کنند و بقیه از سیستم‌های معیوب استفاده می‌کنند.


      سرمایه جذب شده صرف چه فعالیت‌هایی خواهد شد؟

      استارتاپ آدیلار با جذب سرمایه از هلدینگ مکس می‌خواهد حوزه منابع انسانی کسب وکارهای ایرانی را داده محور کند تا به رشد و توسعه فرایند استخدام آن‌ها کمک کند. امین رضا جوانشیر درباره چشم انداز آدیلار و هدف از جذب سرمایه می‌گوید: «سرمایه جذب شده صرف توسعه و تولید محصولی بر پایه هوش مصنوعی خواهد شد تا بیش از پیش حوزه جذب و استخدام در ایران داده محور شود. تیم آدیلار متشکل از جوانانی است که برای سرافرازی نام میهن عزیزمان تمام تلاش خود را به کار میگیرند و شبانه روزی برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش میکنند.»


      ویژگی‌های محصول جدید آدیلار

      آدیلار از ابتدای سال ۱۳۹۹ اقدام به توسعه و تولید محصولی با قابلیت‌های جدیدتر و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی نمود. از امکاناتی که محصول این استارتاپ در اختیار مدیران و کارشناسان منابع انسانی قرار می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

      • یکپارچگی تمام فرآیند جذب و استخدام
      • سیستم هوش مصنوعی جهت خواندن اطلاعات کارجویان از رزومه آن‌ها
      • تهیه گزارش از فرایندهای استخدام شامل کانال‌های استخدام، فعالیت‌های تیم استخدام، بودجه استخدام و …
      • مشخص کردن زمان‌های خالی مصاحبه و رزرو شدن آنها توسط کارجویان
      • تعیین سطح دسترسی اعضای شرکت با توجه به جایگاه سازمانی
      • فرایند ساز اتوماتیک که قابلیت سفارشی سازی در هر مرحله را داراست
      • بانک استعداد با قابلیت بررسی رزومه‌هایی که بیشترین تطابق را با آگهی‌های استخدامی فعلی شما دارند
      • طراحی صفحه فرصت‌های شغلی به صورت شخصی سازی شده
      • امکان بلاک کردن کارجویانی که رزومه سازی می‌نمایند


      فواید و کاربردهای آدیلار


      گزارش‌ها

      تهیه گزارش از عملکرد تیم استخدامی، بررسی اثر بخشی کانال‌های استخدامی، بررسی عملکرد استخدام سازمان در بازه زمانی‌های مختلف، فیلتر گزارشات بر اساس تاریخ، شغل، دپارتمان، شایستگی‌ها

      رزرو زمان مصاحبه

      با استفاده از ویژگی تقویم ساز، میتوانید زمان‌های خالی خود را در سیستم ذخیره نمایید و برای کارجویان ارسال نمایید، سپس کارجویان میتوانند از بین زمان‌ها تعیین شده یکی را انتخاب و رزرو نمایند. در نهایت شما به راحتی و در کمترین زمان ممکن زمان‌های مصاحبه خود را با کارجویان به صورت اتوماتیک ست کنید.

      صفحه فرصت‌های شغلی

      سفارشی سازی صفحه فرصت‌های شغلی به صورت دلخواه و به هر شکل و حالتی که مد نظر کارفرما است آن هم با چند کلیک و به سادگی.

      بانک استعداد

      ساخت و ایجاد بانک استعداد با قابلیت تخصیص رزومه‌ها به شغل و بررسی تطابق رزومه‌ها با شغل‌ها فعال شما در سیستم.

      تعریف سطح دسترسی سفارشی

      برای هر فرد و کاربر در سیستم سطح دسترسی سفارشی تعیین نمایید و مشخص کنید که هرکس به چه بخش‌هایی دسترسی داشته باشد.

      فرایند ساز اتوماتیک

      شما می‌توانید در هر مرحله از استخدام خود، یکسری از ویژگی‌ها را به صورت پیش فرض برای آن مرحله تعریف نمایید تا بعد از انتقال رزومه به آن مرحله، تمامی این موارد به صورت اتوماتیک اجرا شوند. برای مثال شما در مرحله ارزیابی رزومه‌ها میتوانید یک فرم ارزیابی تعریف کرده و رزومه‌هایی که به این مرحله منتقل می‌شوند به صورت اتوماتیک این فرم ارزیابی برای آنها ارسال میشود و بعد از تکمیل آن توسط کارجو، نتایج آن به شما اطلاع رسانی می‌گردد.


      نحوه استفاده از خدمات آدیلار

      جهت استفاده از خدمات آدیلار میتوانید وارد سایت adilar.com شده و در سایت ثبت نام کنید و یا جهت مشاوره رایگان و یا ارتباط با کارشناسان فروش آدیلار با شماره ۹۱۰۲۴۰۹۹۰۲۱ تماس بگیرید.

    • داستارتاپ
      • با ما همراه باشید