اطلاعات عمومیکسبوکار
نام استارتاپ: آچاره | achareh
آدرس وبسایت: achareh.ir
شهر و استان: تهران - تهران
تاریخ اولین ارائه عمومی: بهمن 1395
تعداد اعضای اصلی تیم: 3 نفر
شعار:ا آچاره انجام میشه
نمونه مشابه خارجی: Thumbtack - Taskrabbit - Handy
داستان شکلگیری
حامد تاج الدین، بهمن امام و امیرحسام صلواتی از دانشجویان ورودی سال ۸۰ برق دانشگاه شریف بودند. پس از پایان دوران کارشناسی حامد و امیرحسام به کشورهای دیگر مهاجرت کردند. حامد به کانادا رفت و در رشته مدیریت کسبوکار در مقطع ارشد و پس از آن در مقطع دکترای تجارت مشغول به تحصیل شد. امیرحسام نیز در سوئیس در رشته علوم کامپیوتر مدرک دکترای خود را دریافت کرد. حامد در حوزه استارتاپها فعالیت میکرد و امیرحسام در فضای دانشگاه مشغول به کار شد.
اما بهمن در ایران ماند و پس از تحصیل در رشته MBA مدیرعامل کارخانه فولاد شد. حامد در کانادا با استارتاپها کار میکرد و منتور چند استارتاپ بود. ارتباط با تیمها باعث شد با فضای استارتاپ آشنا شده و چون قصد داشت تا به ایران بازگردد با بهمن در مورد کار صحبت کرد. او در کارخانه مشغول فعالیت بود ولی دوست داشت شغل خود را تغییر دهد، البته به یک فرد دیگر برای بخش فنی نیاز داشتند.
در آن زمان امیرحسام سوئیس بود و قصد داشت به ایران بازگردد. تابستان 3 سال پیش جلسه گذاشتند و صحبتهای لازم انجام شد، در جلسات و گفتوگوها ایده آچاره شکل گرفت.
حامد در مورد اینکه چرا درخواست نیروی خدماتی را به عنوان کسبوکار برگزیدند گفت: «چون مشکل خود ما بود، همواره بهترین ایدههای کارآفرینی از جایی شروع میشود که ما مشکلی را حل کنیم که باور داریم میتوانیم حل کنیم. گاهی ایدههای ما خیلی ایدهآل بوده و اجرایی کردن آن غیرممکن است، اما گاه این مشکل خودمان است. به همین دلیل میتوان آن را به یک ایده عملی بدل کرد.»
اهداف آچاره
از مهمترین اهداف این پلتفرم، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- رفع دغدغههای مربوط به خدمات منزل برای مشتریان
- ایجاد تحول در زمینه خدمات منزل
- ایجاد اشتغال برای بسیاری از کسانی که توانایی انجام کار فنی دارند، ولی به دلیل نبود سرمایه قادر به معرفی خود و ارتباط با مشتری نهایی نیستند
نیروهای خدماتی (آچار) دارای گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد بوده و از دیگر فیلترهای تایید صلاحیت آچاره عبور کردهاند تا مشتری بتواند به آنها اعتماد کند.
همچنین، به دلیل سیستم ارزیابی و امتیازدهی توسط مشتریان، کیفیت خدمات ارائهشده همواره رو به بهبود بوده و در نهایت خدمات با کیفیت بالاتری نسبت به میانگین کیفیت خدمات سنتی ارائه میشود.
آچاره فرصت مناسبی برای نیروهای نظافتی، پرستاری، باغبانی، تعمیراتی و تاسیساتی است که در هر زمان و مکانی که مدنظرشان است، به کسب درآمد بپردازند.
مزیت رقابتی
گستردگی خدمات
اولین ارائه کننده خدمات
وجود تعداد انبوهی از متخصصین و ارائهدهندگان خدمات