X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    • با همکاری «ایمینو» و «دانشگاه امیرکبیر» صورت می گیرد

      حمایت از ایده های نوآورانه عناصر فلزی/ برگزاری چهارمین دوره مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات

      مرکز نوآوری «ایمینو» با همکاری دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف شناسایی ایده های نوآورانه و هسته های فناور چهارمین دوره مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات را برگزار می کند.
      حمایت از ایده های نوآورانه عناصر فلزی/ برگزاری چهارمین دوره مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات

      چهارمین دوره مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات با همکاری «ایمینو» و «دانشگاه امیرکبیر» با هدف حمایت از طرح های نوآورانه در زمینه بازیابی فلزات باارزش 25 الی 27 شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

      به گزارش شبکه ایمینو، اهمیت استفاده از سرب در صنعت از یک سو و خطرات بالقوه بهداشتی و زیست محیطی آن از سوی دیگر، توجه جامعه جهانی به چگونگی مدیریت صحیح زیست محیطی بازیافت باتری‌های سربی اسیدی را جلب کرده است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد امروزه حدود ۶۰ درصد کل تولید سرب تصفیه شده از معادن سرب تامین و ۴۰ درصد باقیمانده از بازیافت قراضه‌ها و سرباره‌های باتری‌های فرسوده حاصل می‌شود.

      در همین راستا افتتاحیه مسابقه چندجانبه تولید و بازیافت فلزات که با حضور گروه های استارتاپی و انجام فعالیت های آزمایشگاهی صورت می گیرد، متمرکز در بازنگری بر روی فرآیندهای بازیابی عناصر فلزی است و گروه صنعتی شهید عارفی به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی و مکانیزه تولید سرب و مس و نخستین تولیدکننده فلزات غیرآهنی در کشور میزبان گروه های استارتاپی خواهد بود.



      بنا بر گزارش های رسیده، برای تولید سرب سالانه 5 میلیون دستگاه باتری فرسوده از سراسر کشور وارد مجتمع می شود و فرآیند تولید در 10 کارخانه این مجتمع مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی و سازگار با محیط زیست است. محصولات تولید شده در این مجتمع صنعتی در 15 صنعت از جمله خودروسازی، الکترونیک، مخابراتی، شوینده ها و باتری سازی کاربرد دارد.

      با توجه به اهمیت تولید و بازیافت فلزات، گروه صنعتی شهید عارفی در تلاش است تا واحدهای خود را از حیث تکنولوژی های روز و فناوری های جدید بروزرسانی کند و در چهارمین دوره مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات از طرح‌‍‍های نوآورانه در زمینه بازیافت کادمیوم، نیکل، کبالت، گالیوم، باریم، قلع، آنتیموان و ... حمایت کند.

      این دوره از مسابقات با حضور هیات داوران اعم از اساتید دانشگاهی، فناوران و جامعه نخبه کشور 25 الی 27 شهریورماه 1403 به مدت سه روز برگزار می شود و به نوآور برتر در این گروه ها پس از مشخص شدن نتایج آزمایشگاهی و بررسی مباحث فنی ایده، جایزه 500 میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.