X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    • در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی مطرح شد:

      دستورالعمل روابط عمومی در بخش معدن تدوین می‌شود/ ضرورت اشتراک گذاری توانمندی‌‌ها و امکانات روابط عمومی‌ها

      در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی هم‌افزایی، اشتراک گذاری توانمندی‌ها و تبادل اطلاعات میان مدیران روابط‌عمومی‌ مورد تاکید قرار گرفت.
      در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی مطرح شد:

      به گزارش شبکه ایمینو، حمید علی آبادیان در نخستین نشست مدیران روابط عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی که به میزبانی شرکت فولاد مبارکه در اصفهان برگزار شد، مطرح کرد: باتوجه به اینکه اساسنامه و پروتکلی در زمینه روابط عمومی این بخش جاری نیست، برنامه ای برای تدوین دستورالعمل روابط عمومی در دست تهیه داریم.

      علی آبادیان ادامه داد: قرار است این برنامه به تصویب هیات عامل برسد.
      او با بیان اینکه نشست های مدیران روابط عمومی به ایجاد هم افزایی، اشتراک گذاری توانمندی ها، انسجام و یکپارچگی می انجامد، اظهار کرد: نیازمند تشکیل کارگروه های تخصصی برای حوزه های مختلف فعالیت در روابط عمومی هستیم به طوری که هر بخش مسوول مشخصی برای پیگیری نظرات، اجرایی کردن آن ها به صورت منسجم داشته باشد.

      او یادآور شد: روابط عمومی‌ها به رغم اینکه در طول سال فعالیت های متعددی را در حوزه وظایف خود انجام می‌دهند اما به غیر از موارد اضطراری چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

      مدیر روابط عمومی ایمیدرو همچنین به موضوع جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: شرکت های این حوزه علاوه بر نقش آفرینی در اشتغال، تولید و توسعه زیربناها، جایگاه ارزنده ای در حوزه مسوولیت اجتماعی داشته اند.
      وی ادامه داد: کمک به مناطق کم برخوردار در حوزه بهداشت و درمان، ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به مناطق سیل زده و زلزله زده و ... بخشی از اقدامات این شرکت ها در حوزه مسوولیت اجتماعی است.

      به گفته وی، این خدمات نیاز به تبیین بیشتری برای جامعه دارد و باید در این مسیر از ظرفیت فضای مجازی استفاده بیشتری برد.

      علی آبادیان با تاکید بر اینکه فعالیت متفاوت شرکت های این بخش سبب می شود نتوان تعریف واحدی از روابط عمومی ارائه داد، گفت: ابتدا باید استراتژی و اهداف تعریف شود و بعد سراغ محورهای فعالیت رفت.

      مدیر روابط عمومی ایمیدرو افزود: اشتراک گذاری توانمندی ها و امکانات روابط عمومی های این حوزه، یکی از روش هایی است که فرایند اجرای استراتژی را تسهیل می کند.

      ضرورت نشست‌های دوره‌ای مدیران روابط عمومی

      به گفته وی، نشست های دوره‌ای مدیران روابط عمومی به نقش آفرینی و تحقق اهداف سازمانی و در نهایت توسعه کشور کمک شایانی می‌کند.

      در این نشست محمد جواد براتی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ضمن برشمردن جایگاه این شرکت در تولید، اشتغال و دانش، افزود: حوزه مسوولیت اجتماعی این شرکت بخش های مختلفی از کشور را در برگرفته و همواره مورد تاکید قرار دارد‌.

      بازنگری در روایتگری روابط عمومی‌ها

      از سوی دیگر حسین طالبی مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، خواهان بازنگری در تعریف، روایتگری و جایگاه روابط عمومی ها شد، به گفته وی، امروزه تولید محتوا، ارسال اخبار و اقناع مخاطب باید بر اساس شناخت دقیق از مخاطب باشد.

      او بهره گیری از شبکه های مجازی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: باید پیش از بروز بحران به پیاده سازی استراتژی بپردازیم و از اقدامات واکنشی پرهیز کنیم.

      طالبی گفت: امیدآفرین باید به گونه ای اجرا شود که مخاطب را اقناع کند.

      در ادامه سید حسین مرتضوی مدیر روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز سخنانی درباره نحوه تعامل با رسانه ها و اطلاع رسانی به مخاطبان بر اساس منافع ایجاد شده برای کشور و اقتصاد، ایراد کرد.

      استقبال از ایده‌های جدید در روابط عمومی شرکت مس

      عزت‌اله صادقی‌نژاد مدیر گروه روابط عمومی شرکت مس در دومین روز اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی با تشریح دستاوردهای روابط عمومی این مجموعه مطرح کرد: برای داشتن روابط عمومی پویا و منسجم از ایده‌های جدید و قابل اجرا همواره استقبال کردیم و ارتباطات موثر برون سازمانی، کار جمعی، انسجام و هم افزایی را همیشه در دستور کار خود قرار دادیم.

      او با اشاره به ایده اولیه برای راه‌اندازی پایگاه خبری "مس‌پرس" ادامه داد: دولتی بودن شرکت ملی مس تا پیش از سال ۱۳۸۵ باعث عملکردی منفعلانه شده بود اما پس از آن شرایط تغییر کرد. پس از آن ارتباط با رسانه این شرکت قوت گرفت و خوشبختانه مس پرس توانست به عنوان سامانه اطلاع رسانی تخصصی شرکت ملی مس اخبار این صنعت را پوشش دهد و اعتماد مخاطبان را نسبت به اخبار خود جلب کند. اما در حال حاضر مجموعه ما برای توسعه فرآوری و نوآوری محصولات خود نیاز به پژوهشگاه تخصصی مس دارد که راه‌اندازی چنین پژوهشگاهی را در دستور کار خود قرار دادیم.

      صادقی‌نژاد ادامه داد: ایران در کمربند جهانی مس قرار دارد. این کمربند در ایران از آذربایجان غربی تا سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد.

      او افزود: کمربند جهانی مس کشورهای رمانی، ترکیه، ایران، پاکستان و هند را در بر می‌گیرد. ذخایر معدنی دنیا توسط موسسه‌ای به نام USGS یا سازمان زمین شناسی آمریکا ارزیابی می‌شود. بر اساس برآورد این سازمان ذخایر مس ایران حدود ۴۶ میلیون تن است در حالی که کل ذخایر مس دنیا ۹۰۰ میلیون تن برآورد شده است.

      در ادامه برنامه روز دوم این گردهمایی دکتر شاهین فرهنگ دارای دکترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه هاروارد آمریکا طی کارگاه آموزشی برای مدیران به اهمیت تغییر نگاه و ایده‌پردازی در روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها پرداخت.

      در این گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، ملی فولاد، فولاد آذربایجان و نیز فولاد میانه، سرب و روی انگوران، طلای موته، روی مهدی آباد، فولاد خوزستان، الکترود گرافیتی ایران، مناطق ویژه خلیج فارس، پارسیان و لامرد و همچنین ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد میتیل، مرکز نوآوری ایمینو، ام ام تی ایی، مس شهربابک، نفلین سینیت، فناوری فولاد مبارکه، فولاد چهارمحال و بختیاری، فولاد هرمزگان، توکا فولاد و ایریتک در سخنانی، خواهان برگزاری جلسات مداوم برای اشتراک گذاری توانمندی‌ها، تبادل دانش و تجربیات در امور مختلف به ویژه حوزه فرهنگی و مسوولیت اجتماعی شدند.

      نشست مدیران روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی، در هفته ارتباطات و روز روابط عمومی به مدت سه روز و به میزبانی فولاد مبارکه در اصفهان برگزار می شود.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.