به گزارش ایمینو، از آنجایی که کاربران اینترنت در سرتاسر جهان هر سال افزایش می یابد ، و اگر خواسته باشیم که مقایسه کنیم از سال ۲۰۰۰تا سال ۲۰۲۰ بیشتر از ۶۵% جمعیت در سراسر جهان از اینترنت استفاده می کنند . دلیل اصلی افزایش کاربران اینترنت در چند سال گذشته، به دلیل استفاده از زیاد از تلفن ، تبلت و سایر دستگاه های هوشمند بوده است . به دلیل استقبال خوب مردم از اینترنت ، بازاریابی آنلاین روز به روز کار خود را در عرصه اینترنت گسترش داد ، و تا چند سال آینده تمام کارهای مردم از طریق همین اینترنت انجام می شود . به همین دلیل بازاریابی دیجیتال بسیار مهم شده است .
معرفی دیجیتال مارکتینگ :
دیجیتال مارکتینگ به ۴ دسته تقسیم می شود .
بازاریابی آفلاین پیشرفته
بازاریابی رادیویی
بازاریابی تلویزیونی
بازاریابی تلفنی
بازاریابی آفلاین پیشرفته :
بازاریابی آفلاین پیشرفته نوعی بازاریابی است که کاملا آفلاین است ، اما با دستگاه های الکترونیکی تقویت می شود .
بازاریابی رادیویی :
این نوع بازاریابی مربوط به تبلیغات رادیویی است . اکثر شرکت ها برای این که برند آن ها معروف تر شود هزینه می دهند تا برند و محصولات آن ها در رادیو تبلیغ شود .
بازاریابی تلویزیونی :
احتمالا همه شما تا به حال تبلیغات تلویزیونی را دیده اید که از یک برند یا محصول در مدل های گوناگون تبلیغ می کنند . برای این نوع تبلیغات اسپانسرهای آن ها هزینه های زیادی را برای تبلیغ کردن به تلویزیون می دهند تا برندشان معروف شود .
بازاریابی دیجیتال از نوع تلفنی :
این نوع بازاریابی را می توان به بازاریابی مستقیم ارتباط داد ،و از طریق تلفن انواع تبلیغات و فروش محصولات انجام می شود . از این نوع بازاریابی بیشتر در شرکت های بازرگانی استفاده می شود .
بازاریابی دیجیتال B2B در مقابل B2C :
دیجیتال مارکتینگ برای B2B و همچنین شرکت های B2C کار می کند .
در روش B2B مشتریان تمایل دارند که فرآیندهای تصمیم گیری طولانی تری داشته باشند و در نتیجه قیف های فروش آن ها طولانی تر باشد . در حالی که مشتریان B2C تمایل دارند به پیشنهادات و پیام های کوتاه پاسخ بهتری بدهند .
معملات B2B معمولأ بر اساس منطق و شاهد انجام می شود . در حالی که محتوای B2C به احتمال زیاد مبتنی بر احساسات است و بیشتر بر روی احساس خوب مشتری تمرکز می کند .
البته نمی توان به طور کلی گفت که کدام استراتژی بر دیگری برتری دارد . اما چیزی که بسیار مهم است ، استراتژی شما باید همیشه برای مشتری باشد . فراموش نکنید که مشتری اولویت اول را دارد .
انواع دیجیتال مارکتینک:
۱- بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO ) :
SEO از لحاظ فنی یک ابزار بازاریابی است . سئو یک علم است و شما برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن نیاز به تحقیق و اندازه گیری عوامل مختلف دارید. از سئو برای ساختن و بهینه کردن صفحات وب استفاده می شود . سئو یکی از مهم ترین عامل های صفحات وب محسوب میشود.
۲- بازاریابی دیجیتال از طریق محتوا :
سئو عامل اصلی در بازاریابی محتوا است ، و همچنین استراتژی مبتنی بر توزیع محتوا مرتبط و ارزشمند برای سایت است . هدف بازاریابی محتوا جذب سرنخ هایی است که در نهایت بر مشتری تبدیل می شود . البته محتوا در صورتی ارزشمند است که کیفیت بالایی داشته باشد.
۳- بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی:
این نوع بازاریابی یکی دیگر از بازاریابی دیجیتال است . بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی به معنای ترافیک و آگاهی از برند و درگیرکردن افراد در بحث های آنلاین است . محبوب ترین شبکه های اجتماعی از نظر مردم فیس بوک، توییتر و اینستاگرام است .
۴- بازاریابی دیجیتال از طریق ایمیل :
مفهوم بازاریابی از طریق ایمیل ساده است، شما یک پیام تبلیغاتی ارسال می کنید و امیدوارید که مشتری شما روی آن کلیک کند . بازاریابی از طریق پست الکترونیکی یک روش اثبات شده و موثر است . امروزه بیشتر شرکت ها از بازاریابی ایمیلی برای گسترش کار خود استفاده می کنند .