X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      منبع خبر : خبرنگاران جوان
    • روش‌های جذب سرمایه گذار که هر کارآفرینی باید بداند

      رئیس مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: کار آفرینان برای جذب سرمایه گذار باید قبل از ملاقات با آن‌ها به چند نکته کلیدی توجه کنند.
      روش‌های جذب سرمایه گذار که هر کارآفرینی باید بداند

      به گزارش ایمینو، علی اصغر سعدآبادی، عضو هیئت علمی و رئیس مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی در خصوص جذب سرمایه گذار توسط شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: هریک از شرکت‌های دانش بنیان برای ادامه کار خود احتیاج به سرمایه دارند، بنابراین جذب سرمایه گذار برای شرکت‌های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است.

      او افزود: جذب سرمایه گذار کار آسانی نیست زیرا ممکن است تنها برخی از سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری و شنیدن ایده‌های جدید را داشته باشند؛ در چنین شرایطی قبل از ورود به جلسه با سرمایه گذار برای جذب آن‌ها لازم است به چند نکته توجه داشته باشید.

      سعدآبادی گفت: زمانی که شما با یک سرمایه گذار قرار ملاقات می‌گذارید یک اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص محصول، تیم کاری، چگونگی رسیدن به این مرحله از تجارت و پیشینه کاریتان ارائه دهید تا از این طریق سرمایه گذاران به یک آشنایی نسبت به شما و کاری که می خواهید انجام دهید، برسند.

      رئیس مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی در خصوص تقسیم سهام بیان کرد: هر کار آفرین ایده‌های خاص خود را در مورد سهام به سرمایه گذاران پیشنهاد می‌دهد اما قبل از این کار لازم است با افراد خبره مشورت کنید و بسته به میزان پولی که هر یک از سرمایه گذاران پرداخت می‌کنند برای آن‌ها سهام در نظر بگیرید.

      او افزود: برای این که شما بتوانید سرمایه گذار را متقاعد کنید که می‌تواند روی شرکت و محصول شما سرمایه گذاری کند، لازم است قبل از جلسه، برنامه ریزی در خصوص کاری که قرار است با سرمایه او به دست آورید، انجام دهید؛ برای مثال اگر می‌خواهید افراد بیشتری استخدام کنید یا ملزومات مورد نیازتان را تهیه کنید، آن را برای سرمایه گذار توضیح دهید. هرچند ممکن است سرمایه گذاران با شرایط یا ایده‌هایی که شما ارائه می‌کنید موافق نباشند اما آن‌ها یک بنیانگذار متعهد را می‌بینند که می‌داند قدم‌های بعدی خود به کجا می‌رود.

      سعدآبادی بیان کرد: سرمایه گذاران قرار است سوالات زیادی بپرسند، نکته کلیدی در اینجا این است که با آن‌ها صادق باشید. به عنوان یک شرکت جوان، چیز‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد و ایرادی ندارد اگر جواب سوالی را ندانید. به هیچ وقت به آن‌ها دروغ نگویید و بیش از حد قول ندهید.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.