X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      منبع خبر : وقایع استارتاپیه
    • 7 راز استارتاپی

      شروع یک استارتاپ یعنی به جون خریدن تبعات و مزیت های اون، یعنی این که مثل فیلم های آمریکایی باید با حجم عظیمی از اتفاقات روبرو بشید و در نهایت مثل یه ابرقهرمان کسب و کارت رو به درآمد و سود دهی برسونید.
      7 راز استارتاپی

      گزارش ایمینو، را درباره 7 راز موفقیت استارتاپ بخوانید:

      1- واقع بین باشید

      در هنگام پیش بینی واقع گرا باشید. یکی از شایع ترین خطاهایی که صاحبان ایده هنگام نوشتن طرح کسب و کار مرتکب میشن، تصور غیر واقعی و خیال پردازانه درباره درآمد و همین طور تخمین دست پایین هزینه هاست. بهتره که بازار تون رو باریک تر کنید تا تصورتون از درآمد دقیق تر باشه و بتونید درآمد و هزینه های خودتون رو از این بازار قابل رویت تفسیر کنید. بهتره با شناسایی مشتریان بالقوه شروع کنید و بعد از اون، افرادی که آماده خرید نیستند رو ترغیب کنید. اگر شما به طور موثری در بازار عرضه نشید ، محاله بتونید راه حل های خودتون رو امتحان کنید.

      2- پیش بینی دقیق درآمد ماهیانه

      این کار تقریبا از نون شب واجب تره، برای سال اول تون حتما گردش حساب ماهیانه تون رو مشخص کنید. جریان نقدی مهم ترین مسئله ست. در ضمن یک پیش بینی کلی سود و زیان را برای سه سال و همچنین ترازنامه پیش بینی شده رو آماده کنید. نقطه ی سر به سر رو هم پیدا کنید. تحقیق و مشورت کنید که بقیه این محاسبات رو چجوری انجام دادن تا بتونید مطمئن شید که فرضیات تون واقع بینانه هستند. یعنی اگر بقالی ها سود نیم درصدی داشته دارند و شما از فروشگاه های مواد غذایی خود 28 درصد سود دارید حتما یه جای کار میلنگه و شما باید توی بوم کسب و کارتون تجدید نظر کنید.

      3- پرسونای مشتری هاتون رو مشخص کنید

      مهمترین کاری که یک استارت آپ می تونه انجام بده اینه که مشخص کن چه مشتری بهش کمک می کند تا به هدف خودش برسه. به این سوال ها جواب بدید، کمک تون میکنه مشتریان استراتژیک خودتون رو پیدا کنید.

      آیا به افراد زیادی که خرید زیادی می کنند یا افرادی که در کل خط خدمات خریداری می کنند ، نیاز دارید؟

      آیا مشتری ایده آل شما یک تجارت یا یک فرد است؟

      مرفه یا درآمد متوسط؟

      آیا او محلی است یا جغرافیا اهمیتی ندارد؟

      4- خدمت ، خدمت ، خدمت.

      بیشتر کسب و کار های کوچیک، مشتری های خودشون رو به دلیل خدمات ضعیف برای محصولات بد از دست می دهند. مهمترین ابزار بازاریابی کسب و کار شما روشی است که شما برای مشتریان، فروش انجام میدید. یعنی چی؟ یعنی هر وقت کاری رو برای مشتری انجام می دهید، در واقع دارید برای خودتون بازاریابی می کنید. وقتی این کار را به خوبی انجام بدید، مشتری هاتون با وفاداری و علاقه بیشتر از خدمات شما استفاده میکنن و این یعنی فروش بیشتر ….

      یعنی خدمات پس از فروش خوب از محصول خوب مهم تره …

      5- طوفان مغزی

      از هر چیزی که به ذهن تون میرسه ، یک فرصت جدید خلق کنید، جلوی نظرات رو توی تیم تون نگیرید. از مغز همه استفاده کنید حتی خانواده تون حتی مشتری های رقیب تون یا حتی مشتری های صنعت های دیگه یعنی میخوام بگم مشورت چقدر میتونه مهم باشه. ایده های جدید با خودشون موج جدیدی از انرژی رو همراه میارن که میتونه موتور محرک تیم تون باشه …

      6- دسترسی به پول رو امکان سنجی کنید

      آقا قطعا اگر دارید توی فضای استارتاپی کار میکنید روز های سختی رو پشت سر گذاشتید که توی بی پولی محض به سر می بردید و از اون ور روز های خوبی هم داشتید که بازم پولی در کار نبوده. چیزی که خیلی مهمه اینه که تو روزهای سخت بتونید تیم تون رو از نظر مالی تامین کنید. این تامین مالی میتونه از راه فروش سهام باشه یا یا گرفتن وام یا حتی قرض از یه دوست یا پدر و مادر … این یه رازه یه راااااز برای روز های سخت آمادگی داشته باشید.

      7- مالیات رو مث جدول ضرب یادبگیرید

      دونستن مالیات خیلی مهمه. بهتره تو این زمینه حتما یه مشاور داشته باشید .



      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.