X
   
 
    • چگونه خوشتیپ باشیم؟ /رازهای تاثیرگذاری در نگاه مخاطب
      نویسنده: مهدی ابراهیمی
      چکیده
      اولین دیدار، اولین جلسه، اولین قرار کاری، می‌تواند ماندگارترین تاثیرگذاری در نگاه مخاطبان را داشته باشد؛ یعنی فرد در 8 الی 10 ثانیه اول خودش را در نگاه دیگران پرزنت می‌کند. پس پوشش فرد بسیار مهم است‌. قصد دارم در این قسمت درباره کت و شلوار بیشتر صحبت کنیم.

      قسمت دوم: رازیهای تاثیرگذاری در نگاه مخاطب / پوشش مناسب در ملاقات‌ های کاری
      مدرس: دکتر مهدی ابراهیمی، مشاور استراتژیک و مربی کسب و کار
      مدت زمان مطالعه: 180 ثانیه


      نوع پوشش خانم‌ها در کشور ما تعریف‌شده است. اما در نوع پوشش آقایان در حیطه اداری و جلسات مهم کاری می‌توانیم مقداری مانور بیشتر داشته باشیم.

      اول بیاییم به این موضوع بپردازیم که چه رنگ‌هایی می‌توانند مناسب‌ترین رنگ‌ها برای خرید یا پوشیدن یک کت و شلوار باشد. بهترین رنگی که ما می‌توانیم در پوشش کت و شلوار داشته باشیم، رنگ سورمه‌ای و مشکی در اولویت دوم قرار می‌گیرد و رنگی مثل خاکستری یا طوسی در اولویت سوم قرار می‌گیرد. قاعدتا ما در جلسات رسمی نمی‌توانیم از رنگ‌هایی مثل آبی‌، قرمز و سفید به‌عنوان کت و شلوار یا لباس رسمی استفاده کنیم.
      کت و شلوارها اصولا حالت‌های مختلفی در طراحی دکمه دارند. اگر شما کت و شلواری پوشیدید که بیشتر از سه دکمه یعنی 4 یا 5 دکمه داشت، شما موظف هستید که تمام دکمه‌ها را بسته نگه دارید؛ اما اگر کت و شلواری پوشیدید که سه دکمه داشت، شما اجازه ندارید دکمه‌ سوم و اول آن را بسته نگه دارید و حتما باید دکمه‌ وسط را بسته نگه دارید. اگر کت و شلوارتان دو دکمه داشت، شما فقط اجازه دارید که دکمه بالا را بسته نگه دارید. اگر تک دکمه بود که اصولا در جلسات رسمی از کت و شلوارهای تک‌دکمه استفاده نمی‌کنند، ولی اگر احیانا تک‌دکمه بود دیگر مشخص است.
      بهترین نوع رنگ برای پوشش پیراهن مناسب کت و شلوار می‌تواند از رنگ‌های ساده باشد. اصولا ما پوشش کت و شلوار نمی‌توانیم از پیراهن‌های طرح‌دار استفاده کنیم. این مدل ست کردن‌ها سال‌هاست که منسوخ شده است. رنگ‌های سفید، رنگ‌های مشکی و رنگ‌های آبی بسته به نوع کت و شلوار شما می‌توانند متغیر باشند. به شدت به شما توصیه می‌کنم که حتما از پیراهن با آستین بلند استفاده کنید ‌ زمانی که شما در یک جلسه نشستید، حتما بخشی از پیراهن شما از زیر کت و شلوار شما مشخص باشد.
      به شدت به شما توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهید از جوراب استفاده کنید، حتما آن جوراب به رنگ مشکی باشد و اگر می‌خواهید از کفش مناسب استفاده کنید، حتما آن کفش چرم باشد تا شما بتوانید در هر لحظه‌ای به نظافت کفشتان بپردازید. از پوشیدن کفش‌هایی که طرح پارچه مخمل است، خودداری کنید.
      توضیحات خیلی مفصل‌تر است، اما انتخاب و ادامه راه را به خودتان می‌سپارم که تحقیقاتتان را در این حیطه بیشتر کنید. من سرنخ را به شما دادم. باقی‌اش با خود شماست!